۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
سفر به دنیای رنگی رنگی قصه‌ها

یکی بود یکی نبود زیر گنبد کبود توی این شهر بزرگ بچه‌ها از دنیا رنگی رنگی قصه‌ها جدا شدند یادشون رفته بود کدو قلقله زن کی بود و کجا می‌رفت، بز بز قندی برای چی با گرگ قصه‌ها جنگید.این روزا فقط حواسشون به دنیای مجازی یادشون رفته دنیا قصه‌ها چقدر بزرگ و پر از زیبایی حالا با هم میخوان به قصه‌ها سفر کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قصه‌ها این روزها روز به روز فراموش می‌شوند قصه‌هایی مانند حسنی و مرغ پا کوتاه،‌ فلفلی و مرغی که همیشه به دنبال آن بود و گرگ و بره‌ها قصه‌های تکرار نشدنی که امروز در دنیای الکترونیکی بچه‌ها گم شده‌اند.

صبح امروز در حالی که تعجب شعف و شگفتی درون نگاه کودکانه بچه‌ها موج می‌زد و در حالی که دنیای رنگی رنگی کودکیشان توسط بازی‌های کامپیوتری به سخره گرفته شده  با نور و گرما، شوروهیجان قصه‌ها همراه می شوند و در هنرسرای خورشید با قصه گو ها سوار بر قالی پرنده لحظاتی را به دنیای قصه‌ها سفر می‌کنند.

مسابقه قصه گویی نمایشی کودک توسط تالار هنر وابسطه به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان صبح امروز به کار خود خاتمه داد مسابقه ای که با هماهنگی قبلی در مدارس سطح شهر شروع شد و امروز برگزیدگان نمایش های خود را در هنرسرای خورشید اجرا کردند.

کودکان مهمان این برنامه بودند و از دنیایی جدید استقبال می کردند یکی از این کودکان که می‌خواهد با دست‌های کوچکش بلندترین دست را بزند در حالی که دستانش سرخ شده با نگاه معصومانه‌اش به صحنه زل زده و می‌گوید: اینجا را دوست دارم و بهترین اردویی است ما رو آوردن.

شاید واقعاً بهترین اردو همین باشد لحظاتی سفر از دنیای حقیقی به درون قصه‌هایی که برای کودکان این دوران ساخته و پرداخته شده است.

قصه های متفاوتی اجرا شد و در میان آن‌ها همان قصه های قدیمی با متد جدید بازنویسی شده بود مهدی شفیعی، مدیر تالار هنر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با مسابقه قصه گویی نمایشی کودک می‌گوید: شبه نمایش قصه‌های کهن با هدف آشنا سازی کودکان با قصه برگزار شد، چرا که کودکان درگیر رسانه‌ها شده‌اند و آن احساس قصه شنیدن را کمتر تجربه کرده‌اند و با برگزاری این نمایش‌ها و قصه‌ها قصد آشتی کودکان با قصه را داریم.

هنرسرای خورشید در دو سانس با کودکان همراه شد تا کودکان دهه ۹۰ را با قصه آشنا کند. قصه‌هایی که روزی روزگاری آینده‌های کوکان را نقاشی می‌کرد حال کمرنگ شده چرا که پیشرفت علم و آمدن بازی‌های کامپیوتری و نداشتن خواهرو برادر دنیای کودکان را متحول کرده است و امروز زیر یک سقف کبود قصه‌ها پرواز کردند و در جان کودکان ریشه دواندند کودکانی که خودشان قصه گفتند خودشان شنیدند و در آخر هر کدام شاد و خندان از سفر دلپذیرشان راهی شدند.

کد خبر 367937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.