۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
بدرقه‌ شایسته افلاکیان

شهرضا - مردم شهرضا امروز دو کبوتر سبک‌بال را تا عرش بدرقه کردند تا پیام‌رسان آنان به ملائک باشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، امروز سینه آسمان در خون می‌تپید و بر کرانه‌های آن قلمی از سیاهی عزا کشیده بودند. مادران و پدرانی داغدار و فرزندان و همسران در سوگ فراغ می‌گریستند. غم را کرانه‌ای نبود در رسای یارانی که دست ابلیس آنان را راهی دیار باقی کرد؛ اما شکوهی ماندگار بر صفحه تاریخ شهر شهید همت ثبت شد با جلوه‌های ماندگاری از حضور؛ مردمی که چندی پیش جشن چهل سالگی ظهر را به شکوهی تمام برگزار کردند، دیگر بار حماسه‌ای آفریدند به عظمت نام شهر ۴۰ سردار.

مردم شهرضا، امروز بدرقه‌ای شایسته افلاکیان برگزار کردند برای دو کبوتر سبک‌بال و آنان را از فرش خاکی، رهسپار عرش کردند. تشییع پیکر شهیدان "علیرضا پناهپوری" و "علی‌اکبر قبادپناه"، از شهدای حادثه تروریستی زاهدان بر دستان مردم شهرضا، شور و خروشی دوباره آفرید.

و چه زیباست زیبای حضوری اینگونه که جمعی بدرقه‌گوی مسافران بهشتی باشند.

مهوش پناهپوری، خواهر شهید پناهپوری با چشمانی گریان می‌گوید: علیرضا افتخار همه ماست، به خود افتخار می‌کنم که خواهر او هستم.

محسن پناهپوری، برادر این شهید نیز می‌گوید: علیرضا عاشق خدمت و شهادت بود و به آرزوی خود هم رسید؛ امروز مردم از او قدردانی می‌کنند.

همه آمده‌اند تا آخرین روز همراهی شهیدان با خاکیان، باشکوه برگزار شود، بزمی عارفانه که در آن چشم در غم فراغ می‌بارد و دل غبطه مقصدی را دارد که شهیدان میهمان آن می‌شوند؛ شهیدانی که از این پس، بهشت منزلگان آنان و خوان نعمت "جناتٌ تَجری مِن تَحتِها الآنهار" روزی آنان است.

پدر شهید عباسعلی صادقی، همانطور که با دست اشک‌های خود را پاک می‌کند، می‌گوید: خدا می‌داند مادر و پدر و همسر و فرزند این شهدا چقدر داغدار و ناراحت هستند، اما وقتی انسان فکر می‌کند فرزندش از این پس میهمان امام حسین(ع) است، دلش آرام می‌شود.

مادر شهید یوسفی نیز می‌گوید: هر بار که شهید را تشییع می‌کنند، یاد فرزندم زنده می‌شود؛ اما باز می‌گویم اگر ۱۰ پسر داشتم همگی را به راه قرآن و اسلام تقدیم می‌کردم، الگوی ما زینب کبری(س) است.

سرهنگ جواد داستانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا در حاشیه مراسم، تصریح می‌کند: ملت ایران با شهادت بیگانه نیست، شهیدان امنیت و آسایش را برای همه ما به ارمغان آوردند و سربلندی امروز ما هم مرهون ایثارگری آنان است.

وی ادامه می‌دهد: مردم ایران در مراسم ۲۲ بهمن امسال به همه یاوه‌گویان و خام‌اندیشان ثابت کردند که حامی ولایت فقیه و انقلاب اسلامی هستند و هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند مانع حضور آنان در صحنه شود، اما دشمنان که شکست سختی خورده بودند، با اقدامات تروریستی کینه خود را نشان دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرضا تأکید می‌کند: با شهادت هر شهید، اراده مردم ایران در حمیت از آرمان‌های انقلاب و رهبری قوی‌تر می‌شود و اینگونه اقدامات هیچ تأثیری در روحیه انقلابی آنان ندارد.

حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا نیز با بیان اینکه همه مردم ایران قدردان خون شهدا هستند، خاطرنشان می‌کند: از ابتدای دوران انقلاب اسلمی جوانان زیادی با اهدای خون خود برای عظمت و اقتدار نقلاب اسلامی تلاش کردند تا اینکه امروز این امانت الهی به دست ما رسیده است.

وی می‌گوید: مردم ایران همواره در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب و ارزش‌های اسلامی، بویژه تشییع پیکر مطهر شهدا حضور گسترده‌ای داشته‌اند و امروز نیز بار دیگر حماسه بزرگی خلق کردند.

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد، فرماندار شهرضا با بیان اینکه تروریست‌های حادثه اخیر قطعا پاسخ قاطعی دریافت می‌کنند، اظهار می‌کند: شهادت‌طلبی، بخشی از فرهنگ اسلامی و انقلابی ماست؛ با هر جوانی که در راه انقلاب و امنیت کشور جان خود را فدا می‌کند، صدها نفر دیگر داوطلب ادامه مسیر او می‌شوند.

وی تأکید می‌کند: مردم شهرضا در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی خلق کردند و در مرسم ۲۲ بهمن امسال و تشیع پیکر شهدا، بار دیگر وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب ثابت کردند.

به گزارش ایمنا، شهیدان علیرضا پناهپوری و علی‌اکبر قبادنیا از نیروهای لشکر ۱۴ امام حسین(ع) شهرضا که در حادثه تروریستی اخیر به درجه رفیع شهادت نائل شدند، امروز از میدان تاسوعا این شهر بر دستان مردم تشییع و در گلزار شهدای شهرضا به خاک سپرده شدند.

کد خبر 367920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.