۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
پوست موز را دور نیندازید

بارها بارها از خواص میوه‌ها صحبت شده است اما آیا می‌دانستید که خواص پوست بعضی از میوه‌ها کمتر از خود آن میوه نیست!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعضی از میوه‌ها علاوه بر اینکه خودشان سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند پوستشان نیز خواص بسیاری دارد. یکی از این میوه‌های پرکاربرد موز است. میوه‌ای که آشنایی با خواص پوست آن کمک شایانی در رفع بسیاری از مشکلات می‌کند. در ادامه مطلب با  کاربرد پوست این میوه معجزه گر آشنا می‌شویم.

 از بین بردن چین و چروک  صورت

پوست موز شامل مقادیر قابل ملاحظه‌ای از نوعی آنتی اکسیدان به نام لوتئین است. لوتئین نقش به سزایی در از بین بردن علائم پیری مانند چین و چروک صورت و خطوطی که در نتیجه بالا رفتن سن ظاهر می‌شوند دارد. درواقع پوست موز مانند یک داروی زیبایی طبیعی عمل می‌کند؛ تنها کافیست قسمت داخلی پوست موز را روزانه ۲۰ الی ۳۰ دقیقه برروی صورت خود بمالید و سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید. 

سفید کردن دندان‌ها

نیازی به استفاده از خمیر دندان‌های گران قیمت یا مراجعه مکرر به مطب دندانپزشک برای سفید شدن دندان‌هایتان نیست. شما به راحتی در منزل می توانید با استفاده از خواص طبیعی پوست موز دندان‌های خود را سفید کنید. پوست موز به دلیل دارا بودن پتاسیم، منیزنیم و منگنز قدرت منحصر به فردی در سفید کردن دندان‌ها دارد. پوست موز را روی دندان‌های خود بمالید و پس از ۶۰ ثانیه آن‌ها را بشویید.

از بین بردن بوی سیگار

بوی سیگار بوی ناخوشایندی است که بسیاری از صاحبان خودرو را با این معضل درگیر می‌کند. بعضی از افراد برای رهایی از بوی سیگار در اتومبیل‌شان، از خوشبو کننده استفاده می‌کنند اما این عمل نه تنها مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه باعث ترکیب بوی سیگار با رایحه خوشبو کننده می‌شود که در نتیجه بوی نامطبوع دیگری تولید می‌شود. بهتر است به جای تلاش برای پنهان کردن این بوی نامطبوع  سعی در از بین بردن آن کنید که این امر با پوست موز امری امکان پذیر است. یک عدد پوست موز را در اتومبیل قرار دهید و این عمل را به مدت یک هفته تکرار کنید، بعد از یک هفته هیچ اثری از بوی نامطبوع سیگار در اتومبیل نخواهد ماند.

کد خبر 367905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.