تشییع شهدا؛ پیامها و انتظارها

روز گذشته مردم عزادار اصفهان به فاصله کمی از راهپیمایی ۲۲ بهمن، بار دیگر با حضوری میلیونی و با شکوه به میدان بزرگمهر آمدند و ضمن ابزار انزجار از تلاش برخی کشورهای همسایه برای بر هم زدن امنیت و ثبات در ایران، با غم خانواده های شهدا در فراغ ۲۷ شهید حافظ امنیت همدردی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مردم اصفهان در بیست و هفتمین روز از بهمن ۹۷ حماسه ای دیگر آفریدند ، مردم شهیدپروری که از ابتدای انقلاب تا کنون همواره تا پای جان برای انقلاب و نظام ایستادگی کرده‌اند،  اینبار هم  برای حفظ امنیت کشور پیش قدم شدند و اولین شهدای گام دوم انقلاب را  تقدیم  این کشور کردند. گلستان شهدای اصفهان  با هزاران  فرشته  گلگون کفنش، بار دیگر شاهدی بر این مدعاست! جاماندگان قافله عشق سرانجام خود را به لشکر خوبان رساندند و مانند همرزمان کربلایی خود رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند.

پیام تشییع کنندگان این بود که ایستاده ایم و انتقام می گیریم

عباس رضایی، استاندار اصفهان در رابطه با اهداف و پیام‌های مردم اصفهان از حضور میلیونی در تشییع شهدای امنیت در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حضور با شکوه مردم اصفهان در مراسم دیروز نشانه ای از استقامت  است؛ مردمان شهید پرور این شهر بار دیگر با حماسه خود از رهبر انقلاب و امام انقلاب پشتیبانی کردند و اعلام کردند راه شهیدان ادامه دارد.

وی افزود: پیام مردم ایران و شهدا به دشمنان انقلاب اسلامی آن است که مردم ما با تمام وجود پای ارزش های خود ایستاده اند و از این مسیر خسته نمی شوند و انتقام خون شهیدان خود را خواهند گرفت.

حضور جوانان حاکی از وجود و قوت فرهنگ ایثار و شهادت است

سید محمد علی شهیدی محلاتی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با اشاره به مراسم روز گذشته تشییع پیکر شهدا به خبرنگار ایمنا اظهار کرد: روز گذشته در اصفهان شاهد جمعیت انبوهی بودیم که به میدان آمدند تا از شهدا و خون شهدای خود حمایت کنند و به استکبار، ایادی و نوکران آنها در منطقه اعلام کنند که در کنار انقلاب هستند.

معاون رییس جمهور افزود: جوان بودن شهدای این حادثه تروریستی و نیز حضور نسل جوان  انقلاب در بین تشییع کنندگان حاکی از وجود و قوت فرهنگ ایثار و شهادت است که باید بیشتر هم روی آن کار و این فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه  کنیم. باید به نسل چهارم و پنجم بگوییم که ماهیت این انقلاب چه است و از کجا شروع شده و چه هزینه هایی برای ملت داشته است.

شهیدی خاطر نشان کرد: باید  نسل جوان  را با فرهنگ مقاومت آشنا کنیم؛ زیرا این نسل زمینه پذیرش این فرهنگ را دارد،  اگر دشمنان به ملت ما ضربه وارد کنند برای خود این حق را قائل هستیم که پاسخ آنها را بدهیم.

پاکستان باید بداند دیگر نمی تواند خانه امنی برای تروریست‌ها باشد

حجت اسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حضور مردم اصفهان در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی نشانه ای از  احساس پاک مردم این شهر است که برای دفاع از خون شهیدانشان به میدان آمده اند و  ثابت می کند که مردم پس از پیروزی انقلاب با وجود نقشه های شوم دشمن و مشکلات همواره در صحنه هستند.

وی افزود: دشمنان  این کشور باید بدانند که هر خون شهید این کشور هزاران جوان را برای دفاع از این مرزم و بوم مصمم تر می‌کند؛ این روحیه مقاومت جوانان را در حماسه باشکوه مراسم تشییع لمس کردیم.

سالک ادامه داد: پاکستان باید بداند دیگر نمی تواند خانه امنی برای تروریست‌ها باشد و  با آن برخورد قاطع صورت خواهد گرفت. از طرفی اصفهان پیشکسوت شهادت بوده و این‌ها شهدای دهه پنجم انقلاب اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: این اتفاق پس از پیام گام دوم مقام معظم رهبری و بعد از حضور پرشور مردم در ۲۲ بهمن و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد هر چند برای جامعه این حادثه تلخ بود و پیروزی ۲۲ بهمن را به کام مردم تلخ کرد، اما همیشه شهادت ها موجب رشد و ارتقای جامعه بوده و هست.

مسئولان قصورها را بررسی و با عوامل جنایت برخورد کنند

حمید رضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز پیرامون وظایف مسئولان در قبال حضور پرشکوه مردم در همه صحنه ها به خبرنگار ایمنا گفت: حماسه ۲۲ بهمن و جشن ۴۰ سالگی انقلا ب و بیانیه رهبر انقلاب موجب کینه دوزی دشمنان انقلاب گردید و در صدد انتقام از این کشور بر آمدند.

وی افزود: هر چند دشمنان فرزندان این کشور که وظیفه حفاظت و دفاع از این مرز بوم را بر عهده داشتند را مورد تهاجم قرار دادند، اما مردم اصفهان با تشیع با شکوه پیکر شهدا نشان دادند از آرمان های شهدا پاسداری می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان تأکید کرد: مسئولان کشور با خدمت بیشتر به مردم و از طریق برخورد با عوامل این حادثه تروریستی  پاسخ این همه همراهی مردم را بدهند و به بررسی قصورها و تقصیرهای موثر در رخداد این جنایت بپردازند و مراقب باشند که خون شهدا پایمال نشود.

گزارش از: سید ابوالفضل مدنی- خبرنگار سیاسی ایمنا

کد خبر 367899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.