فرهنگ مهمان‌نوازی ایرانی به عنوان یک برند در سطح دنیا معرفی شود

مدیر هتل سرای عامری در کاشان گفت: امیدوارم ویژگی خاص فرهنگ میهمان‌نوازی ایرانی ابتدا به تعریف جامع و واحدی دست یابد و سپس به عنوان یک برند بین‌المللی به نام کشور ایران در سطح دنیا معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گردهمایی تورلیدرهای گردشگری روز گذشته _شنبه ۲۷ بهمن_ در منطقه گردشگری ناژوان برگزار شد. در این مراسم امیدرضا کاظمی مدیر هتل سرای عامری در کاشان گفت: هر یک از واحدهای اقامتی سنتی دارای هویت مشخص و ویژگی‌های منحصر بفرد خود و بالطبع تعریف متمایز است. برای مثال هویت یک خانه تاریخی و قدیمی که مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته با یک واحد اقامتی نوساز که صرفا دارای معماری سنتی است و از اِلمان‌های میراثی در آن استفاده شده، متفاوت است.

وی افزود: امیدوارم تا با همکاری فعالان این حوزه از جمله رسانه‌ها شرایطی فراهم شود تا این مزیت و ویژگی خاص فرهنگ میهمان‌نوازی ایرانی ابتدا به تعریف جامع و واحدی دست یابد و سپس به عنوان یک برند بین‌المللی به نام کشور ایران در سطح دنیا معرفی شود.

رضا هیبتی مدیر بهره برداری شهرک سلامت نیز در این گردهمایی اظهار کرد: شناخت و معرفی ظرفیت‌های درمانی، بهداشت، سلامت و تندرستی برای فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش دولتی و خصوصی می‌تواند کمک زیادی به جایگاه واقعی صنعت گردشگری سلامت در کشور کند زیرا گردش مالی وسیعی در بردارد و نقش بسزایی در شکوفایی اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه صنعت گردشگری سلامت موضوعی حیاتی در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز توسعه کشور به شمار می رود گفت: در حال حاضر مزیت‌های رقابتی ایران مانند وجود پزشکان برجسته و خوش نام، کیفیت بالای خدمات بهداشتی درمانی، قیمت مناسب و وجود مکان‌های متنوع طبیعی بازار بالقوه ای برای کشور ما محسوب می شود که هنوز به طور واضح شناسایی نشده و نیاز بیشتر به توسعه، شناخت و بازاریابی دارد.

کد خبر 367862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.