مدعیان واردات گوشت از هرات به حرف‌هایشان عمل کنند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مدعیان واردات گوشت از هرات حرف زیاد زده‌اند اگر می توانند در عمل این کار را انجام دهند.

به گزارش ایمنا، محمود حجتی مسئولیت کنترل بازار گوشت را بر عهده ستاد تنظیم بازار دانسته و اظهار می‌کند: گوشت قرمز به میزان کافی حتی بیش از سال گذشته نیز وارد کشور شده و این روند ادامه خواهد داشت.

وی به تشکیل صف برای دریافت گوشت طی چند هفته اخیر اشاره می‌کند و در این خصوص میگوید: توزیع هدفمند گوشت توسط دولت راهکار در نظر گرفته شده برای تامین مایحتاج افراد جامعه بود و این گوشت در اختیار تعاونی‌های کارگری، کارمندی، لشکری، اتحادیه‌های بازنشستگی و... قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه از این پس توزیع گوشت‌های وارداتی بر عهده ستاد تنظیم بازار است، می‌افزاید: قیمت گوشت وارداتی پایین است؛ قیمت هر کیلو گوشت شقه در بازار تهران ۸۰ هزار تومان و در استان‌ها ۷۵ هزار تومان است.

وی از گرانی گوشت‌های فیله و خاص سخن به میان می‌آورد و ابراز امیدواری می کند که با روند موجود قیمت‌ها به تدریج تثبیت شوند و نه تنها افزایش قیمتی ایجاد نشود بلکه کاهش قیمت نیز داشته باشیم.

حجتی روند واردات گوشت را ادامه دار اعلام می کند و می گوید: ۱۰ کشتارگاه در برزیل گوشت منجمد تولید می‌کنند و حتی تاکنون شش پرواز برای واردات دام سبک انجام گرفته است.

وی به وجود اسناد واردات گوشت اشاره کرده و ادامه می‌دهد: مردم تنها باید به آمارهای جهادکشاورزی در این زمینه استناد کنند.

وزیر دولت دوازدهم در خصوص واردات گوشت با قیمت ۲۷ هزار تومان نیز می‌گوید: اگر کسانی می‌توانند وارد کنند مشکلی نیست؛ می‌توانند با قیمتی که سازمان حمایت تعیین می‌کند از هرات گوشت وارد کنند هیچ محدودیتی نیست و نبوده است.

وی اضافه می‌کند: مدعیان واردات گوشت از هرات حرف زیاد زده‌اند اگر می توانند در عمل این کار را انجام دهند.

کد خبر 367834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.