خون شهادت در رگ‌های شهر/اصفهان ۲۵ آبان را تکرار کرد

اصفهان بار دیگر حال و هوای روزهای دفاع مقدس را پیدا کرده؛ روزهایی که جوانان اصفهانی برای حفظ کشور گروه، گروه به جبهه ها می رفتند و پیکرهای مطهر آنها سرافرازانه به آغوش خانواده ها باز می گشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز اقشار مختلف مردم متدین و انقلابی شهر اصفهان کسب و کار خود را رها کرده و برای وداع باشهیدانی به خیابان ها آمده‌اند که برای حفظ امنیت این کشور به نقاط مرزی رفته بودند.

مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان با حضور اقشار مختلف مردم، فرمانده کل سپاه پاسداران، دادستان کل کشور و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری از دقایقی قبل آغاز شده است.

بازاریان، خانواده معظم شهدا، طلاب و روحانیون، اساتید، دانشجویان و مقامات و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شهر، همگی به میدان بزرگمهر اصفهان آمده اند تا ارادت خود به شهیدان امنیت کشور و خشم و نفرت خود از اقدام بزدلانه گروهک های تروریستی را با صدای بلند و رسا اعلام کنند.

میدان بزرگمهر دایره ای مشکی پوش شده است، عکاسان و خبرنگاران این لحظه تاریخی را ثبت می کنند، جای سوزن انداختن در میدان سیاه پوش شهر نیست. خانواده شهدا امروز سر را بالا گرفته و به شهید خود افتخار می کنند که بر بلندی دستان غریب و آشنا به دیار ابدی می شتابند. 

فرمانده کل سپاه پاسداران، دادستان کل کشور، حجت الاسلام محمدعلی شهیدی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام رحیمیان تولیت آستان مقدس امامزاده جمکران به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب نیز از حاضران در تشییع شهدا هستند.

لحظه به لحظه بر تعداد تشییع‌کنندگان شهدای مدافع میهن افزوده می‌شود، مردم دسته دسته به میدان می‌آیند؛ امروز  همه برای تجدید میثاق با شهدای سرافراز و بیعت با آرمان های بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران آمده‌اند.

مردم قدر شناس اعم از پیرو جوان، زن، مرد همچنین هیئت‌های مذهبی همه با صفوف منسجم با گام‌های استوار در برابر دشمنان، به بدرقه شیرمردان آمده‌اند و شعار «مرگ بر صهیونیسم» سر می‌دهند.

 در میان انبوه جمعیت، تعدادی از طوایف اهل سنت استان سیستان و بلوچستان نیز دیده می‌شوند که به احترام شهدای لشکر ۱۴ حضرت امام حسین(ع) در مراسم تشییع حضور پیدا کردند. سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی، به نمایندگی از سوی مقام معظم رهبری در این مراسم شرکت کرده است.

در مراسم امروز یکی از مداحان اهل بیت مرثیه سرایی کرده و در ادامه گروه سرود دانش آموزی در وصف شهدا یک برنامه اجرا کردند. وقتی مجری مراسم نام تک تک شهیدان را قرائت می‌کرد، پس ازاعلام نام هر کدام از شهدای گرانقدر مردم یکپارچه ندای الله اکبر سر دادند.

در طول مسیر ایستگاه های صلواتی بر پا شده و تمثال شهدا را می‌توان مشاهده کرد، پرچم های سرخ مکتب شهادت در میدان بزرگمهر برافراشته شده است. امروز جمعیت حاضر در میدان بزرگمهر -محل استقبال هزاران هزار نفر از مردم اصفهان از شهدای گلگون کفن-بسیار بی‌نظیر است.

یک جوان ۱۸ ساله شرکت کننده در مراسم تشییع پیکر شهدا می‌گوید: «دشمنان نتوانستند شکوه حضور مردم در جشن ۴۰ سالگی انقلاب را ببینند، زهرشان را پاشیدند، اما کور خواندند زیرا ما هستیم»

شهروند دیگری می‌گفت: «می‌خواهم بگویم دشمنان بدانند ایران از این جوانان زیاد دارد، حتی تا نسل آینده، تا بمیریم پای انقلاب هستیم، رهبرمان را دوست داریم، ایران را تا آخرین قطره خون حفظ خواهیم کرد.»

مادر یک شهید دفاع مقدس تاکید می‌کند: «همه این جوانان غیور و شجاع پسران ما هستند و ما وظیفه داریم که در مراسم تشییع این بزرگ مردان شرکت کنیم،  اگر آنها نبودند امنیت کجا بود. خوشحالم که این جمیعت را می‌بینم؛ همه ما قدردان شهدا هستیم.»

قرائت پیام رهبر انقلاب

حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران لحظاتی پیش در مراسم تشییع شهدای مدافع وطن در اصفهان پیام رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی حمله به نیروهای سپاه پاسداران را در مراسم تشییع این شهدا قرائت کرد.

شهیدی در آغاز سخنان خود گفت: به همه خانواده شهدا، مردم دلاور، شریف و شهیدپرور اصفهان این حادثه را تبریک و تسلیت می‌گویم  و امیدوار هستیم همان طور که مسئولان سپاه پاسداران اعلام کرده اند به زودی انتقام خون پاک این شهیدان از مزدوران آمریکا و کشورهای منطقه گرفته شود.

سازمان اطلاعات ISI بایستی پاسخگوی دولت و ملت ایران و سپاه پاسداران باشد

سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا که به نمایندگی از مقام معظم رهبری در مراسم تشییع شهدای مظلوم حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان شرکت کرده بود در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران گفت: اینجانب از طرف مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) در این مراسم باشکوه تشییع شهدای مظلوم پاسدار که مرزبانان جمهوری اسلامی و مدافعان امنیت مردم عزیز ایران اسلامی و استان سیستان و بلوچستان بودند شرکت کرده ام.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به ضرورت پاسخگویی دولت پاکستان و سازمان اطلاعاتی ISI به دولت، ملت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: این اشرار جنایتکار اهل یکی از طوایف بلوچستان بودند که در کشور همسایه آموزش عملیات انتحاری دیده بودند و کشور همسایه و سازمان اطلاعات ISI بایستی پاسخگوی دولت و ملت ایران وسپاه پاسداران باشد که چگونه آنها از مرز این کشور عبور کردند و چرا این کشور همجوار مأمن و محل آموزش و اعزام این گروهک های تروریست کافرشده است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: با توجه به شواهد و قرائن به دست آمده این گروهک ها توسط برخی از کشورهای جنوبی خلیج فارس که ولیعهد آنها هم اکنون در پاکستان است تأمین مالی می شوند و آنها اهداف شوم و خباثت آمیز دیگری را برای دهه فجر انقلاب اسلامی در سر داشتند که با هوشیاری پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی بحمدالله کلیه توطئه های آنها خنثی شد.

سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سرکوب عاملان این حملات تروریستی را حق خود می دانند گفت: نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی سپاه، حق خود می دانند که برای دفاع و امنیت مرزهای ایران و سرکوب عاملان این تروریست های جنایتکار به رسالت انقلابی خود عمل کنند.

دولت دست سپاه را برای انتقام باز بگذارد

هم اکنون سردار محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع مردم اصفهان در حال سخنرانی است. وی با اشاره به تعداد زیادی از عملیاتهای تروریستی که  پیش از این توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور خنثی شده، گفت: متأسفانه در این حادثه گروهکهای تروریستی با کمک برخی کشورهای خائن موفق به انجام نقشه شوم خود شدند. 

سردار جعفری با متهم کردم مشخص عربستان سعودی و امارات متحده عربی به همدستی با گروهکهای تروریستی گفت: اطلاعات موثقی در دست داریم که نشان می دهد این اقدام تروریستی با حمایت کشورهای عرب  منطقه انجام شده است.

وی از دولت درخواست کرد تا دست سپاه پاسداران را برای انجام اقدامات تلافی جویانه باز بگذارد و اعلام کرد: کشورهای عرب به ویژه عربستان و امارات مطمئن باشند ما انتقام خون شهیدانمان را خواهیم گرفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با انتقاد شدید از دولت پاکستان گفت: مقامات پاکستان هم باید توضیح دهند که چرا اجازه داده اند گروههای تروریستی آزادانه در خاک آنها به فعالیت بپردازند.

با پایان سخنرانی، هم اکنون مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی زاهدان از میدان بزرگمهر به سمت گلستان شهدا با حضور حداکثری و گسترده مردم آغاز شد و جمع پر شکوه مردم اصفهان، جوانان غیورشان را به سمت منزل ابدی بدرقه می کند.

بر اساس اعلام مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان، پارکینگ‌های مجاور گلستان شهدا برای استقرار خودروها و موتورسیکلت‌های شهروندان و تشییع کنندگان پیکر شهیدان مدافع وطن آماده سازی شده است.

وی از ایجاد شش ایستگاه صلواتی در طول مسیر تشییع شهدا خبر داد و گفت: فضای گلستان شهدا نیز با استفاده از پرچم های عزا و بنرهای تصاویر شهدای مدافع وطن آماده شده است، همچنین یک ایستگاه صلواتی در مجاورت خیمه حسینی گلستان شهدا ایجاد شده است. 

قابل ذکر است که نیروهای خدوم شهرداری اصفهان هم اکنون در گلستان شهدای اصفهان حضور دارند و اقدامات لازم برای برگزاری هر چه بهتر مراسم به خاک سپاری شهدا و حضور مردم در این مراسم را انجام می دهند.

 اکثر جمعیت تشییع کننده را جوانان تشکیل داده‌اند، گویی بعد از بیانیه رهبر مبنی بر لزوم پر رنگ شدن نقش جوانان در گام جدید انقلاب، احساس مسئولیت بیشتری کرده اند و حال به صحنه آمده‌اند تا با شهدایی که جانشان را برای دفاع از وطن و امنیت ملت فدا کردند، تجدید بیعت کنند و بگویند اگر شما رفتید، ما هستیم و حامی و مدافع کشور خواهیم بود.

هم اکنون پیکر شهدای  حادثه تروریستی زاهدان برای به خاک سپاری در گلستان شهدای اصفهان آماده می‌شود. گلستان شهدا امروز بار دیگر غروب تلخ و غم انگیزی را تجربه می کند؛ همه مردم از پیر و جوان همانند زمان به خاک سپاری ۳۷۰ لاله شهید در ۲۵ آبان ۶۱ به پهنای صورت اشک‌ می ریزند و در کنار خانواده شهدا با یاران خرازی وداع می‌کنند.

زمانی که حاج حسین خرازی در کربلای ۵ سال ۶۵  در خون غلتید، اکثر این جوانان شهید هنوز به دنیا نیامده بودند، اما حال خود را با بیش از ۳۰سال وقفه به پیشتازان لشکر ۱۴ امام حسین(ع) رساندند  و مانند همرزمان کربلایی خود رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند.

هنوز نوای دل انگیز اذان مغرب بلند نشده که مراسم خاک سپاری به پایان می رسد، حال دیگر مدافعان حریم کشور در جوار همرزمان لشکر ۱۴ امام حسین(ع) در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفتند. مردم داغدار اصفهان اما همچنان دلهایشان نا آرام است، نه جای ماندن دارند و نه دل رفتن. سرما و خستگی مسافت طولانی مراسم تشییع باعث نشده آنها راغب به ترک گلستان شهدا باشند.

با پایان مراسم مردم همچنان در گوشه و کنار گلزار شهدا نشسته اند، انگار نمی توانند فرزندانشان را رها کنند، دنبال انگیزه ای هستند که به خاطر آن گلستان را ترک کنند. شاید به غم عمیقی فکر می کنند که این شبها دلهای مادران و پدران این شهدا را می فشارد و می‌خواهند با ماندنشان مرهمی کوچک بر این غم فراغ باشند.

حال دیگر یک اصفهان است و یک گلستان پر از گلهای پر پر شده جدید که هر پنجشنبه و جمعه اصفهانی‌ها را به سوی خود می خواند، از امشب گلستان شهدای اصفهان مهمانان جدیدی دارد.

کد خبر 367802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.