کاروان ایران با سرپرستی نصرالله سجادی به توکیو اعزام می‌شود

با تصمیم هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی به عنوان سرپرست کاروان ورزش ایران در سی و دومین دوره بازی‎های المپیک تابستانی معرفی شد.

به گزارش ایمنا، انتخاب سرپرست کاروان ورزش ایران برای دوره پیش‌روی بازی‌های المپیک در نشست امروز –شنبه ۲۷ بهمن ماه- اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک انجام شد که بر این اساس نصرالله سجادی عهده‌دار این مسئولیت شد.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک، تابستانِ سال ۲۰۲۰ میلادی در توکیو ژاپن برگزار می‌شود و ایران برای هفدهمین‌بار در این رویداد شرکت خواهد کرد؛ در دوره پیشین این بازی‌ها که سال ۲۰۱۶ میلادی در ریودوژانیرو برزیل برگزار شد، اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی ایران بود.

سجادی درحالی به عنوان سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک توکیو انتخاب شده که به غیر از وی گزینه جدیِ دیگری برای عهده‌دار شدن این مسئولیت وجود نداشت؛ شش ماه پیش نیز کاروان ورزش ایران با سرپرستی سجادی در هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شرکت کرد.

سرپرست کاروان المپیکی ایران را بیشتر بشناسیم

نصرالله سجادی از مدیران با سابقه ورزش ایران است که در عرصه بین‌المللی نیز فعالیت‌های مدیریتی داشته است؛ وی از سال ۱۳۷۳ به عنوان مدرس المپیک سولیداریتی با کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) همکاری دارد ضمن اینکه در یک دوره ۲۰ ساله هم عضو شورای المپیک آسیا (OCA) بود.

ریاست فدراسیون فوتبال، قائم مقامی سازمان تربیت بدنی وقت، دبیرکلی کمیته ملی المپیک و معاونت تربیت‌بدنی و تندرستی وزارت آموزش و پروش در کارنامه مدیریتی سجادی دیده می‌شود. وی در دوره تصدی پست وزارت ورزش توسط محمود گودرزی عهده‌دار اصلی‌ترین و کلیدی‌ترین معاونت این وزارتخانه یعنی معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای بود اما اسفندماه دو سال پیش توسط مسعود سلطانی‌فر از این پست کنار گذاشته شد.

سجادی حدود یک سال از مدیریت ورزش دور بود اما همزمان با آغاز ریاست سیدرضا صالحی امیری در کمیته ملی المپیک، به عنوان مشاور وی، حضور فعالی در این عرصه پیدا کرد به طوری که سرپرستی کاروان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ به وی سپرده شد.

سجادی در حالی به عنوان سرپرست کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو انتخاب شده که تجربه چهار دوره حضور در المپیک با این مسئولیت را دارد؛ وی در المپیک ۱۹۹۸ سئول، ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن سرپرست کاروان ایران بود ضمن اینکه در پنج دوره بازی‌های آسیایی هم این مسئولیت را بر عهده داشته است.

منبع: مهر

کد خبر 367782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.