۴۰ نویسنده شهرضایی نامزد شرکت در همایش ملی "فروغ صبح دانایی"

شهرضا – رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا از معرفی آثاری از ۴۰ نویسنده این شهرستان، برای رونمایی در همایش ملی "فروغ صبح دانایی(۳) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فاطمه پورخاقان امروز(شنبه) در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی این شهرستان، با اشاره به تشکیل گنجینه آثار نویسندگان شهرضا، تصریح کرد: تاکنون ۴۸۲ نسخه کتاب از ۳۰۷ نویسنده شهرضایی که در فاصله زمانی ۸۰ سال گذشته نگاشته شده در این گنجینه نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع این آثارتعداد ۳۹۸ جلد کتاب از ۲۵۵ نویسنده مرد و تعداد ۸۴ جلد کتاب از ۵۲ نویسنده زن هستند، اما لازم است هر یک از نویسندگان شهرضایی، یک نسخه از کتاب خود را به این گنجینه تقدیم و یا کسانی که از وجود آثاری از این نوع آگاه هستند به مسئولان کتابخانه آگاهی دهند تا گنجینه‌ای ارزشمندتر از فرهنگ پربار این شهرستان، برای آیندگان به یادگار ‌ماند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با اشاره به برگزاری دو دوره همایش فروغ صبح دانایی در این شهرستان، یادآور شد: در این دو سال، ۹۰ جلد از آثار نویسندگان و فرهیختگان این شهرستان رونمایی شده است.

پورخاقان با بیان اینکه سومین همایش فروغ صبح دانایی در اسفندماه امسال و به صورت ملی برگزار می‌شود، اضافه کرد: تاکنون ۷۸ اثر تألیفی از حدود ۴۰ نویسنده شهرضایی برای رونمایی در این مرحله، معرفی شده است.

وی از نام‌نویسی بیش از هفت هزار و ۲۰۰ نفر از مردم شهرضا در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این اعضا از حدود ۱۳۰ هزار جلد کتاب موجود در این کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.

کد خبر 367779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.