۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰
بلاتکلیفی صنعتگران مشهدی

عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بیش از سه سال از مصوبه‌ کمیسیون‌ ماده پنج که برای تسهیل صدور پایان‌کار ۳۵ واحد تولیدی محورغرب‌ مشهد تصویب شده بود، می‌گذرد اما هنوز برای یکی از آن‌ها نیز پایان‌کار صادر نشده‌ است.

امیر شهلا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره وضعیت واحدهای صنعتی غرب مشهد، اظهار کرد: بیش از سه سال از مصوبه‌ کمیسیون‌ ماده پنج که برای تسهیل صدور پایان‌کار ۳۵ واحد تولیدی محورغرب‌ مشهد تصویب شده بود، می‌گذرد اما هنوز برای یکی از آن‌ها نیز پایان‌کار صادر نشده‌ است.

وی افزود: با آنکه کمیسیون ماده پنج، مرجع تعیین کاربری اراضی‌است اما تثبیت کاربری صنعتی واحدها را مشروط به پرداخت حقوق شهرداری و اخذ تاییدیه از محیط زیست کرده است تا به نوعی یک مانع بزرگ بر سر راه کارآفرینان ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه همه واحدهای مذکور دارای پروانه‌ بهره‌برداری از سازمان صمت هستند که پیش‌نیاز صدور آن، اخذ تاییدیه‌های زیست‌محیطی است، تصریح کرد: فعالیت واحدهای‌ صنعتی شناسنامه‌دار، مغایرتی با حفاظت محیط زیست ندارد بنابراین شرط‌های این کمیسیون، هم ورای اختیارات‌ آن بوده و هم برای این واحدها ایجاد مشکل کرده‌ است.

وی ادامه داد: به دلیل آنکه این صنعت‌گران هنوز سند واحدهای خود را دریافت نکرده‌اند، امکان استفاده از تسهیلات بانکی و تامین‌نقدینگی مورد نیاز خود را از این طریق ندارند.

شهلا خاطرنشان کرد: نمایندگان‌ محور غرب در گفت‌وگو با ‌استاندار سابق او را مجاب کردند تا به این کمیسیون دستور دهد آن دوشرط را از مصوبه جدا کند اما این دستور به دلیل تغییر استاندار عملیاتی نشد و استاندار جدید نیز همچنان به درخواست‌ محورغربی‌ها برای‌جلسه‌، پاسخ نداده‌است.

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست خراسان رضوی در جهت حفظ تولید و اشتغال تعامل خوبی با صنعت داشته و تبصره۵۵ قانون رفع موانع تولید را برای تعیین تکلیف صنایع مستقر در محدوده شهر کافی می‌داند، اضافه کرد: سازمان بازرسی نیز بدون توجه به شایعات به‌عنوان یک دستگاه نظارتی، تحولات را رصد می‌کند که این موضوع امیدها را برای رفع مشکل صنعتگران مشهدی زنده نگه خواهد داشت.

کد خبر 367740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.