به فکر گوشی دیگری باشید!

شرکت مایکروسافت کاربران نسخه ویندوز تلفن همراه خود را به خرید گوشی های اندروید و آیفون تشویق کرده است چرا که قرار است تا آذر ماه آینده، دیگر از نسخه موبایلی ویندوز پشتیبانی نکند.

به گزارش ایمنا، علم و فناوری به خصوص در حوزه شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها در هفته ای که گذشت تغییرات و پیشرفت های قابل توجهی داشت؛ از خبر ادغام واتس آپ، اینستاگرام و فیس بوک تا خبر پیام پاول دوروف در کانال رسمی اش مبنی بر توسعه تلگرام در این سال.

کاربران به فکر گوشی دیگری باشند!

شرکت مایکروسافت کاربران نسخه ویندوز تلفن همراه خود را به خرید گوشی های اندروید و آیفون تشویق کرده است چرا که قرار است تا آذر ماه آینده، دیگر از نسخه موبایلی ویندوز پشتیبانی نکند.

به گزارش ایمنا مایکروسافت یک شرکت کامپیوتری آمریکایی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر ردموند، ایالت واشن ایالات متحده قرار دارد و بزرگترین ارائه‌کننده نرم افزارهای رایانه ای در دنیا است که به انتشار کتاب، تولید محصولات چندرسانه ای و ارائه خدمات پست الکترونیکی نیز می‌پردازد.
 این غول رسانه ای دنیا چندی پیش در اطلاعیه ای اعلام کرد که بهتر است کاربران نسخه موبایلی ویندوز به فکر خرید گوشی های اندروید یا آیفون باشند و دیگر امیدی به استفاده از گوشی ویندوزی خود در سال آینده نداشته باشند.

قابل توجه است که مایکروسافت اعلام کرده که از 19 آذرماه سال آینده دیگر پشتیبانی لازم را از سیستم عامل ویندوز موبایل به عمل نخواهد آورد و کاربران در استفاده از این سیستم عامل با مشکل مواجه خواهند شد، زیرا مایکروسافت از عرضه نسخه موبایلی ویندوز که البته استقبال مناسبی هم از سوی کاربران از آن نشد؛ پشیمان شده است.

البته پس از ۱۹ آذر ماه سال آینده نیز کاربران می‌توانند به فایل‌های پشتیبان برای بعضی تنظیمات و برخی اپلیکیشن‌ها دسترسی داشته باشند؛ اما این مسئله سه ماه بعد یعنی ۲۰ اسفند ماه نیز امکان پذیر نخواهد بود و نسخه موبایلی سیستم عامل ویندوز عملا در 20 اسفند 98 خواهد مرد.

فیسبوک از یک پژوهش در مورد هوش مصنوعی حمایت می کند
تیم مدیریت شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرده است که در دوره‌ای پنج‌ساله ۷.۵ میلیون دلار به پروژه‌ای پژوهشی پیرامون هوش مصنوعی در مونیخ آلمان کمک خواهد کرد.

اخلاق در حوزه هوش مصنوعی موضوع اصلی این پژوهش در دانشگاه فنی مونیخ است و به همین منظور موسسه ای تحت عنوان مؤسسه اخلاق در هوش مصنوعی یا (Institute for Ethics in Artificial Intelligence) در مونیخ آلمان تاسیس شده است. قابل توجه است که این مؤسسه عرصه تلاقی فناوری و ارزش‌های انسانی را زیر ذره‌بین خواهد گرفت و به موضوعاتی همچون این‌که در طراحی و توسعه هوش مصنوعی کدام اصول اخلاقی باید رعایت شود و چگونه می‌توان این اصول را عملی کرد توجه خواهد کرد. 

نتایج این پژوهش در نهایت در اختیار جامعه، اقتصاد و قانونگذاران آلمان و اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت و در استفاده از هوش مصنوعی در آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و البته کمپانی فیس‌بوک مانند دیگر کمپانی‌های استفاده‌کننده از هوش مصنوعی در کانون انتقاد بسیاری از کاربران است.

2019 مهم ترین سال تلگرام است

مدیر پیام رسان تلگرام در کانال عمومی خود در همین نرم افزار نوشت:  سال 2018 میلادی یک سال بسیار عالی برای تلگرام بوده است اما مهم ترین سال برای پیشرفت تلگرام سال 2019 میلادی خواهد بود.

پاول دورف با اشاره به تغییرات مهم در آستانه سال 2019 میلادی در تلگرام عنوان کرد : در سالی که گذشت مردم بیشتری با پیامرسان تلگرام آشنا شدند و از خدمات رایگان آن استفاده کردند، از همین جهت تلگرام یکی از معدود پیام رسان های موفق در سال 2018 بود که رشد قابل توجهی در میزان تعداد کاربرانش مشاهده کرد.

وی همچین اظهار کرده که طرح های بسیار مهمی برای اجرا در سال 2019 میلادی در بستر پیامرسان تلگرام وجود دارد و تیم های مختلفی در حال بررسی این طرح ها و پیش بینی نتایجشان هستند و بی شک آزمایش های مختلفی در این سال برای ارتقا خدمات این پیامرسان به کاربران انجام خواهد شد.

مدیر پیام رسان تلگرام اضافه کرد: موفقیت های بزرگی در سال 2018 میلادی برای تیم مدیریت تلگرام حاصل شده است و امسال با پیاده سازی درخواست های شما کاربران در این نرم افزار تغییرات مهمی در آن ایجاد خواهیم کرد و سال 2019 سال برآورده شدن خواسته های ویژه کاربران تلگرام است.

کد خبر 367727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.