محرومیت روستای پشتکوه و پیشکوه فریدونشهر از نعمت گاز

فریدونشهر- نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت گفت: کل هزینه پروژه‌ برای گازرسانی به دو روستای پشتکوه و پیشکوه فریدونشهر ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که اگر ۵۰۰ میلیون تومان آن اختصاص یافته بود در ۲۲ بهمن کلنگ زنی می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، اکبر ترکی امروز( جمعه) در جمع مردم شهرستان فریدونشهر ضمن تسلیت شهادت بسیجیان و پاسداران توسط تروریست‌های وابسته به آمریکا اظهار کرد: یکی از جوانان روستای علی عرب شهرستان چادگان پاسدار شهید داود میرزایی است که در این حادثه به شهادت رسید.

وی با اشاره به کلام امام مبنی بر این که آمریکا شیطان بزرگ است افزود: آزموده را آزمودن خطاست، اگر می‌گویند "سی اف تی" و "اف آی تی اف" را تصویب کنید تا به تروریست‌ها کمک نشود و حامیان مالی و معنوی آنها و پول‌های آنها شناخته شود اینها دروغ است؛ اروپا و آمریکا و خارجی‌ها با ما نیستند، باید روی پای خودمان بایستیم.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت با اشاره به فاضلاب فریدونشهر تصریح کرد: ۶.۵ میلیارد تومان برای داران و فریدونشهر اعتبار جذب شده است که ۲۵ درصد آن از سوی دولت برای اشتغالزایی برداشت شد و چهار میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان اختصاص یافت.

وی گفت: به دلیل این که اجازه تعریف پروژه جدید نداریم امکان جدایی ردیف بودجه این دو شهر نبود و به استاندار نیز گفته شده است که با این عدد و ارقام‌ها نمی‌توان برای این پروژه کاری انجام داد و باید از منابع دیگری تامین شود.

ترکی با اشاره به این‌که حضور پزشکان اقماری در بیمارستان تصویب شد، افزود: اکنون پزشکان جراح، اطفال، زنان، داخلی، بیهوشی، چشم پزشکی، اعصاب و روان، ارتوپدی درشهرستان از یک هفته تا یک ماه حضور دارند.

نیازمند یک میلیارد تومان اعتبار برای درمانگاه شهدا

وی با اشاره به این‌که چهار میلیارد هزینه درمانگاه شهدا شده است، افزود: برای بهره‌برداری آن نیازمند ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان اعتبار هستیم تا در سال آینده افتتاح شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت اضافه کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه بهداشت و درمان برای چهار شهرستان تخصیص داده می‌شود و به زودی سه آمبولانس در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: آب شرب در اولویت اول و حق آبه کشاورزی در اولویت دوم است، قسمت عمده مشکل آب کشاورزان وحدت آباد برطرف شده است و نهضت آباد نیز در دست بررسی برای رفع مشکل است.

محرومیت روستای پشتکوه و پیشکوه از نعمت گاز

ترکی با بیان این‌که مردم پشتکوه و پیشکوه فریدونشهر از نعمت گاز محروم هستند، افزود: کل هزینه پروژه‌ برای گازرسانی دو روستا چهار و نیم میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و اگر ۵۰۰ میلیون تومان آن اختصاص یافته بود در ۲۲ بهمن کلنگ زنی می‌شد.

وی با بیان اینکه برای احداث ساختمان بیمه سلامت صد میلیون تومان اعتبار در سال ۹۷ گرفتیم، گفت: برای بخشداری پشتکوه و پیشکوه ردیف اعتبار گرفتیم و ساختمان بیمه سلامت ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار دریافت شد،  درمانگاه عمومی تامین اجتماعی در کمیته تخصیص بودجه است که در صورت جذب به بهره برداری خواهد رسید.

یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان اعتبار برای مسکن مهر

وی با اشاره به مشکلات مسکن مهر فریدونشهر گفت: برای قسمت پکیج فاضلاب ۳۰۰ میلیون تومان، برای محوطه سازی ۳۸۰ میلیون تومان و رفع مشکلات ۹۰۰ میلیون تومان و ۱۰۰ میلیون تومان برای احداث مساجد آن هزینه جذب شده است.

وی گفت: جاده‌ میدانک به زمستانه، جاده دره بید و آنتن‌های پشتکوه و اتصال پشتکوه به پیشکوه با همکاری بنیاد برکت و خیران اجرا می‌شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت با بیان این‌که در سه سال اخیر چهار میلیون تن قیر برای شهرستان اختصاص داده شده است، افزود: برای روستاهای مصیر و چغیورت علاوه بر اعتبارات ملی دو رقم  ۷۰ میلیون تومان و ۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی گفت: با توجه به این‌که سود جریمه‌های بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان بخشیده می‌شود دولت در سال جاری جریمه سود بانکی تا رقم  ۱۶ میلیون تومان را حذف کرد.

ترکی با بیان این‌که مهم‌ترین مطالبات مردم ایجاد اشتغال و حمایت از کشاورزی و دامپروری است، گفت: ایجاد مرغداری در چهار شهرستان ممنوع اعلام شده است،  عربستان و امارات با خرید دام‌های مولد درصدد ضربه زدن به کشور هستند ضروری حمایت از دامداران در الویت قرار دولت گیرد تا دامداری‌ها حفظ شود.

وی تأکید کرد: سال گذشته آب چاه‌های شهرستان را نگذاشتیم کم  کنند، اجازه نمی‌دهیم کسی مانع کشاورزی در مسیر رودخانه پلاسجان شود.

کد خبر 367724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبرچرمی IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    باعرض سلام وخداقوت به نماینده محترم جناب آقای دکتر ترکی وتلاش برای مناطق محروم شهرستان فریدونشهر جناب اقای دکتر تلاش برای جاده درمیلگان وکوتاه نمودن مسیر از۱۲۰کیلومتر به زیر۴۰ کیلومتر وان هم ۳۰کیلومتراسفالت این همه روستا نیاز به ۱۰کیلومتر جاده دارند حتی نجات جان یک نفر پیش خداوند متعال از یاد نخواهد رفت.