افتتاح جشنواره تئاتر فجر و پولشویی در سینما

در آخرین روز هر هفته خلاصه‌ای از مهمترین اتفاقات فرهنگی و هنری هفته‌ای که گذشت را در ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم فجر و بروز حاشیه در این مراسم، از مهم‌ترین اتفاقات سینمایی هفته بود. همچنین تکذیب استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد و آغاز برگزاری جشنواره تئاتر فجر، از دیگر عناوین هفته بود. در ادامه مشروح رویدادهای فرهنگی و هنری هفته می‌آید:
برگزاری دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته: روز سه‌شنبه، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران، با حضور علی اصغر مونسان افتتاح شد. در حاشیه این مراسم، نشست معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورهای جهان از جمله اندونزی برگزار 
از دیگر اتفاقاتی که در جریان دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران رخ داد، امضا تفاهم نامه معاونت سرمایه‌گذاری و جامعه گردشگری الکترونیک است. همچنین معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تحقق استانی بودن این نمایشگاه خبر داد.
تکذیب استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تاکنون هیچ استعفایی از صالحی دریافت نشده است. او همچنین تاکید کرد: "اتفاقا بنده امروز با آقای صالحی صحبت کردم و ایشان اعلام کرد که هیچ استعفایی برای رییس جمهور ارسال نکردند.
جنجالی شدن ساسنور لوگوی تیم مشهور در تلویزیون: شبکه سه صداوسیما در پیش بازی دو تیم پاریس سن ژرمن و منچستر یونایتد، از لوگوی نیم قرن پیش باشگاه منچستر یونایتد استفاده کرد. شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این رخداد، به تمسخر این عمل پرداختند. البته سردبیر اخبار ورزشی شبکه سه تلویزیون، این اتفاق را به سبب "نداشتن تخصص ورزشی" توصیف کرد و گفت: "قضیه سانسور از اساس کذب محض است."
تایید پولشویی از طریق سینما: عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، در خصوص "پول‌های کثیف" در سینما و منحصرا درباره پرونده "امامی" گفت: "در قضیه‌ای که نام برده شد، وام کلانی اخذ شده و سریال خانگی معروفی ساختند. البته این روند فقط مربوط به این موضوع نیست و در گذشته هم بوده است.
برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم فجر: اختتامیه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور هنرمندان و مسئولان کشوری برگزار شد. با اعلام برگزیدگان جشنواره سی و هفتم، فیلم "بیست و سه نفر" بهترین فیلم از نگاه ملی، "مسخره باز" بهترین فیلم از نگاه نو، "شبی که ماه کامل شد" بهترین فیلم و "متری شیش و نیم" بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شدند. به این ترتیب، فیلم "شبی که ماه کامل شد" بیشترین سیمرغ بلورین جشنوراه را دریافت کرد.
جشنواره فیلم فجر امسال از حاشیه نیز دور نبود و همایون غنی‌زاده، کارگردان فیلم "مسخره باز" برای دریافت نکردن سیمرغ هیئت داوران خبرساز شد. او یک مهاجر اهل افغانستان را به روی سن فرستاد تا از دردهای مهاجران افغان در ایران بگوید. این حرکت همایون غنی‌زاده با واکنش‌های تندی همراه و متهم به خودنمایی شد.
آغاز برگزاری جشنواره تئاتر فجر: سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری نادر برهانی از 22 بهمن ماه آغاز شده است. 38 سالن تئاتر در شهر تهارن به همراه فضای بیرونی مجموعه تئاتر شهر، خانه هنرمندان ایران و ایوان انتظار، میزبان آثار این جشنواره هستند.

کد خبر 367719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.