دیگر کسی از بیماری صرع هراسی ندارد

مدیر عامل انجمن خیریه صرع اصفهان گفت: با همت انجمن‌های حمایت از بیماران مبتلا به صرع از ۲۰ سال گذشته، این بیماران که تنها مشکل آن‌ها تشنج نبود و نیاز به دارو و حمایت‌های اجتماعی و شغلی داشتند امکان مقابله با بیماری خود را پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود اعتمادی‌فر در جمع اعضای انجمن صرع اصفهان با اشاره به اینکه یک درصد مردم جهان مبتلا به بیماری صرع هستند و در ایران نیز نزدیک به ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به بیماری صرع وجود دارد اظهار کرد: انجمن صرع اصفهان از نظر آموزش و فرهنگسازی عملکرد مناسبی داشته و به نسبت انجمن‌های سراسر کشور فعالیت‌های آن چشمگیرتر بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مبتلایان به صرع از طبقات محروم جامعه و نیازمند حمایت هستند افزود: با همت انجمن‌های حمایت از بیماران مبتلا به صرع از ۲۰ سال گذشته، این بیماران که تنها مشکل آن‌ها تشنج بود و نیاز به دارو و حمایت‌های اجتماعی و شغلی داشتند امکان مقابله با بیماری خود را پیدا کردند.

مدیر عامل انجمن خیریه صرع اصفهان تصریح کرد: زمانی بیمار دارای صرع آنقدر تشنج می‌کرد تا توان خود را ازدست داده و گوشه‌گیر شود؛ این بیماران حتی از تحصیل و شغل نیز محروم می‌ماندند.

وی با اشاره به اینکه صرع امروزه به یک بیماری تبدیل شده و کسی از آن هراسی ندارد خاطرنشان کرد: با کمک انجمن‌ها و دانشمندانی که به این عرصه ورود کردند، اکنون این بیماری در بیش از ۷۰ درصد مبتلایان کنترل شده و درمان‌های دارویی و حمایت‌های روانپزشکی ارائه شده باعث امکان حضور بیشتر این افراد در جامعه شده‌ است.

کد خبر 367701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.