سرپرست کاروان ایران معرفی می‎شود/ سجادی در آستانه پنجمین المپیک!

سرپرست کاروان اعزامی به سی و دومین دوره بازی‎های المپیک فردا در نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک معرفی خواهد شد؛ مشاور رئیس گزینه اول و آخر برای این مسئولیت است.

به گزارش ایمنا در فاصله یک سال و نیم مانده به برگزاری بازی های المپیک توکیو و در راستای بررسی هایی که در برخی از نشست های پیشین هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای انتخاب سرپرست کاروان اعزامی به این بازی ها انجام شد، قرار است فردا شنبه گزینه مورد نظر برای برعهده گرفتن این مسئولیت نهایی و معرفی شد.

این کار در جریان نشست اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک انجام می شود که از ساعت ۱۰ در محل کمیته آغاز خواهد شد. در واقع انتخاب سرپرست برای کاروان المپیک به عنوان مهمترین دستور جلسه این نشست تعیین شده است؛ انتخابی که نصرالله سجادی به عنوان گزینه اصلی و به نوعی گزینه اول و آخر، شانسِ مسلم آن به حساب می آید. 

اگرچه گفته می شد در برخی از نشست های پیشین هیات اجرایی، بررسی های اجمالی در رابطه با سرپرست کاروان المپیک انجام شده اما به نظر می رسد به غیر از سجادی گزینه جدی دیگری برای این مسئولیت نباشد.

ریاست فدراسیون فوتبال، قائم مقامی سازمان تربیت بدنی و دبیرکلی کمیته ملی المپیک در کارنامه نصرالله سجادی دیده می شود. وی که در دولت یازدهم و همزمان با مدیریت محمود گودرزی در وزارت ورزش، معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای این وزارتخانه را بر عهده داشت بعد از تصدی پست وزارت توسط سلطانی فر، از این معاونت کنار گذاشته شد (اسفندماه ۹۵)

سجادی اما از زمان آغاز دوره ریاست سیدرضا صالحی امیری در کمیته ملی المپیک بر اساس ارتباط نزدیکش با وی و به عنوان مشاور، آمد و رفت زیادی در کمیته دارد و حتی بعد از اینکه اصغر رحیمی با تصمیم هیات اجرایی برای سرپرستی کاروان بازی های آسیایی ۲۰۱۸ مخالفت کرد، برای پنجمین بار عهده دار این مسئولیت هم شد.

برای المپیک توکیو و اعزام کاروان به این بازی ها هم گزینه جدی دیگری به غیر از نصرالله سجادی مطرح نیست. اتفاقا وی در نشست های اخیر ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی که ویژه بازی های المپیک توکیو برگزار شد نیز حضور داشت و همین موضوع هم تاییدی است بر این ادعا به خصوص که سجادی تجربه سرپرستی کاروان ایران برای المپیک های ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۶ آتلانتا،۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن را هم دارد.

در هر صورت با لحاظ کردن اینکه اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک به انتخاب سرپرست یک سال و نیم قبل از رویداد تاکید دارد و از طرفی، برخی فعالیت های لازم برای حضور در المپیک آغاز شده، فردا و در جریان نشست هیات اجرایی، سرپرست کاروان اعزامی به توکیو معرفی خواهد شد.

بررسی فعالیت ها و برنامه های آینده تربیت بدنی نیروهای مسلح دستور جلسه دیگر هیات اجرایی است که با حضور رئیس این بخش انجام می شود.

منبع: مهر

کد خبر 367687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.