بیمه دختران مجرد بدون سابقه بیمه/ سهمیه استخدامی معلولان اعلام شد

بیمه زنان مجرد، سهمیه استخدام معلولان، برخورد با واحدهای صنفی تهران، آخرین اقدامات درباره رانش زمین در تبریز و سفر وزیر بهداشت به اهواز مهم‌ترین اخبار بسته اجتماعی امروز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق بخشنامه بیمه زنان خانه‌دار، تمام زنان ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بهره مند شوند.

برخورداری از این حمایت‌ها نیازمند تأهل و سابقه بیمه‌پردازی نبوده و امکان انتخاب نرخ پرداخت حق بیمه و دستمزد نیز برای بیمه شونده وجود دارد.

سهمیه ویژه معلولان در آزمون استخدامی

رییس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور از سهمیه‌ ویژه‌ معلولین در آزمون استخدامی اسفندماه با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی، نمایندگان مجلس و مدیران ۸ دستگاه‌ تخصصی مرتبط با اشتغال معلولین خبر داد.

به گفته مهناز کاشی، در این آزمون ۵۶ رسته شغلی ویژه افراد دارای معلولیت تعریف شده و افراد دارای معلولیت به شرط کسب نمره‌ی لازم در آزمون، می‌توانند بدون در نظر گرفتن بومی بودن یا نبودن، در استانی که در آن نمره آورده‌اند مشغول کار شوند.

تهران؛ برخورد با واحدهای صنفی‌ که سه بار تخلف کرده‌اند

 انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در حاشیه دهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: افرادی که در خصوص عرضه پوشاک با برندهای خارجی اقدام کرده بودند از سوی استانداری اخطار و تذکر دریافت کردند؛ در این جهت تیم‌هایی به صورت ویژه در نظر گرفته شد که پس از شناسایی ۲۵ مجتمع تجاری و ۱۱۳ فروشگاه با ۱۴۰ برند به آن‌ها تذکر لازم را داده و اعمال قانون کردند.

او از تصمیم استانداری مبنی بر برخورد با واحدهای صنفی که سه مرتبه مرتکب تخلف شده و نسبت به اجرای قانون همکاری لازم را نداشتند خبر داد از سازمان تعزیرات حکومتی برای صدور رای علیه این واحدهای صنفی سرعت عمل بیشتری را تقاضا کرد. 

تبریز؛ تشکیل کارگروه برای کنترل رانش زمین

از سه روز گذشته ریزش بخشی از زمین در اتوبان پاسداران تبریز مشهود بود که پس از بازدیدهای به عمل آمده، مدیرکل زمین شناسی استان، رانش زمین را تأیید کرد.

پس از این حادثه که در قسمتی از کوه عون بن علی اتفاق افتاده بود، کارگروه زلزله و لغزش لایه‌های زمین با شرکت اداره کل راه و شهرسازی، زمین‌شناسی و شهرداری تشکیل و مقرر شد با توجه به تخصصی بودن موضوع، شهرداری منطقه مسئله را مدیریت کنند.

فارس؛ کشف ۴۲۰ راس دام قاچاق

سه دستگاه کامیون حامل 420 راس دام قاچاق به ارزش 8 میلیارد و 400 میلیون ریال که این احشام را بدون پروانه بهداشتی و مجوز حمل به همراه داشتند، توسط ماموران انتظامی شهرستان "خرمبید" استان فارس توقیف شد.

البرز؛ توزیع درخت رایگان میان شهروندان

سازمان منابع طبیعی استان البرز همزمان با هفته درختکاری، بین شهروندان این استان انواع نهال از گونه‌های جنگلی و فضای سبز را که در نهالستان بزرگ کرج تامین می‌شود به‌صورت رایگان توزیع می‌کند؛ البرزی‌ها می‌توانند از یکم اسفند ماه با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان نهال خود را دریافت کنند.

اهواز؛ بهره‌برداری از پروژه‌های درمانی

همزمان با سفر دو روزه سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار پروژه درمانی در اهواز به بهره برداری رسید.

کلینیک ویژه بیمارستان امام خمینی(ره)، مرکز غربالگری سرطان بیمارستان گلستان اهواز و مرکز مراقبت های ویژه داخلی بزرگسالان و کودکان (ICU) و اورژانس بیمارستان گلستان اهواز از طرح‌هایی بود که توسط نمکی به بهره‌برداری رسید.

زاهدان؛ تقاضای مردم برای اهدای خون

سهیلا خسروی، مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: پس از حادثه تروریستی جاده خاش- زاهدان از شامگاه چهارشنبه تا عصر پنج‌شنبه 480 واحد خون از سوی مردم شیعه و سنی استان برای کمک به مجروحان اهدا شده است.

کد خبر 367676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.