انصاری: صنایع‌دستی اصفهان در دنیا شناخته شده است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در اختتامیه جشنواره صنایع دستی آیات گفت: هر چیزی که بخواهد به بهترین شکل ارائه شود باید توسط هنرمندان خلق شود، هنر یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به بشر است و خود خداوند به عنوان بزرگ‌ترین هنرمند، بخشی از این هنر را به بشر منتقل کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیین اختتامیه جشنواره سراسری صنایع دستی آیات امروز _پنجشنبه ۲۵ بهمن_ در مجتمع فرشچیان برگزار شد. در این مراسم  محمد علی انصاری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان اظهار کرد: صنعت دست انسان و توان آن برای ساخت ابزار و نیاز های زندگی، یک هنر اعلا است.

وی در ارتباط با برگزاری جشنواره سراسری صنایع‌دستی آیات ادامه داد: هر چیزی که بخواهد به بهترین شکل ارائه شود باید توسط هنرمندان خلق شود، هنر یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به بشر است و خود خداوند به عنوان بزرگ‌ترین هنرمند، بخشی از این هنر را به بشر منتقل کرده است.

انصاری  با بیان اینکه هر چه که در قالب هنر آورده  شود قابل فهم تر خواهد بود، ادامه داد: این موضوع در تاریخ مشهود است و در بین همه رشته‌های هنری هنر صنایع  دستی کاربرد بیشتری نسبت به دیگر صنایع دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان افزود: خداوند نعمت بزرگی را در وجود بعضی افراد به عنوان هنرمند قرار داده است و لطفی است از طرف خالق هنر مثل هر نعمتی میتوان شاکر آن یا خدای ناکرده ناسپاسی کنیم. اگر هنرمندی در هر حوزه هنرش را در خدمت انسانیت قرار داد او شاکر این نعمت است.در بین همه رشته های هنری یکی از ارزشمندترین هنرها هنر دستی یا به عبارتی صنایع دستی است.

وی با بیان اینکه جشنواره آیات از منظر انسانی و دینی کاری ارزشمند است بخصوص وقتی در مرکز این قبیل هنرمندی ها برگزار شده است، گفت:در این جشنواره از ۱۹ استان شرکت کننده داشته است و نسبت به سال های قبل تعداد اثر ها افزایش و  ۳۷۰ اثر داوری  شده است.

تنصاری با بیان اینکه برخی از مراکز فرهنگی  در ایران ۴۵۰ رده صنایع‌دستی وجود دارد که ۲۸۷ مورد  آن در اصفهان است، گفت: اصفهان در میان استان‌های کشور سرآمد است و اکنون اصفهان در زمینه صنایع‌دستی  حتی در دنیا نیز شناخته شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم با حضور خوب هنرمندان و به‌خصوص هنرمندان اصفهانی شاهد جشنواره های خوب و ارزشمند در این بخش بسیار کاربردی باشیم چراکه صنایع‌دستی علاوه بر جنبه تزئینی کاربردهای دیگری هم در زندگی دارد.

انس و الفت هنرمندان با قرآن

در ادامه این مراسم سید محمد قلمکاریان ضمن تبریک و تسلیت بابت شهادت مرزداران که اکثر آن ها از اصفهان هستند گفت: در این جشنواره که قرآن در آثار هنری مزین شده است از ۱۹ استان هنرمندان شرکت کرده اند.

وی افزود:اهداف این جشنواره اعتلای اخلاق و بصیرت دینی هنرمندان، انس و الفت هنرمندان با قرآن و سیره معصومین ، شناسایی هنرمندان مستعدو برجسته، الگوسازی هنرمندان برای سایر اقشار، گسترش مفاهیم آموزش ها و پژوهش های قرآنی و الگو سازی جهت تولید فرهنگ اسلامی ایرانی می توان برشمرد.

وی با بیان اینکه بیش٣٠٠ اثر مرتبط با آیات کریم به این جشنواره واصل گردیده گفت:این آثار در زمینه های چوب، فلز، سفال و بافت بود که عکس این اثار در سایت جشنواره بارگذاری شده است و  همچنین امروز در تالار فرشچیان به نمایش عموم و مسئولان کشوری و صاحب نظران در آمده است.

کد خبر 367658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.