اصفهان برنامه جامع و نقشه راهی برای گردشگری ندارد

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: چالش مهم اصفهان این است که برنامه جامع و نقشه راهی در مباحث گردشگری ندارد در حالی‌که تنها راهکار توسعه اقتصادی استان موضوع گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی کرباسی زاده ظهر امروز- پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه داده و اطلاعات ساماندهی شده‌ای در حوزه گردشگری وجود ندارد و این یک چالش است.

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه کمیسیون گردشگری اتاق دو طرح مطالعاتی در این راستا مطرح کرده است تا برنامه جامع گردشگری را تعریف کند، خاطر نشان کرد: یکی از طرح ها ارزیابی و شناسایی وضعیت موجود زیرساخت های گردشگری استان و ضرورت ها و نیازها برای رسیدن به چشم انداز ۱۴۰۴ است.

کرباسی زاده افزود: این هدف گذاری بسیار خوب انجام شده تا به رونق اقتصادی دست پیدا کنیم البته واقعیت این است که از نظر رشد پلکانی هنوز تا رسیدن به اهداف فاصله زیادی داریم.

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با تأکید بر اینکه یکی از خمیرمایه های برنامه جامع گردشگری، طرح مطالعات چالش های گردشگری اصفهان است، اظهار کرد: در این راستا از ۴۰۰ گردشگر نظرسنجی انجام شده تا چالش ها به خوبی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی اعلام کرد: طبق آمار اعلام شده؛ در سال گذشته تعداد گردشگران ۳۰۰ هزار نفر بوده است، در حالی‌که  بر اساس برنامه ۱۴۰۴ باید ۲۰ میلیون جذب گردشگر و ۲۵ میلیارد دلار درآمد حاصل از گردشگری داشته باشیم و البته سهم اصفهان نیز پنج میلیون نفر گردشگر است. تعطیلات برای اقتصاد گردشگری بسیار موثر و مفید است و در ایجاد نشاط اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام اینکه مثلث طلایی گردشگری بین استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود، افزود: این مثلث در محور گردشگری طبیعی فعالیت خواهد کرد. همچنین برای تقویم گردشگری ایران به ویژه اصفهان نیز اقداماتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان شهر مهم گردشگری کشور است، تأکید کرد: مزیت های گردشگری اصفهان در بخش های فرهنگی و تاریخی، طبیعی، گردشگری سلامت است و اتاق اصفهان مثلث طلایی گردشگری ایران را بین استان های اصفهان، فارس و یزد ایجاد کرده است زیرا این سه استان محورهای مهم گردشگری کشور هستند.

کرباسی زاده با  تاکید بر آموزش زبان خارجی به تاکسیرانان فرودگاه اصفهان، اعلام کرد: در حال حاضر ۵۰ نفر از رانندگان تاکسی فعال در فرودگاه اصفهان مسلط به زبان خارجی هستند. 

کد خبر 367643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.