"زاینده‌رود از سراب تا پایاب" مصوبه هیئت وزیران را دریافت کرد

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با نامه نگاری های متعدد و دستور معاون اول رییس جمهور مصوبات ستاد «زاینده رود از سراب تا پایاب» دریافت شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا قلمکاری ظهر امروز- پنجشنبه ۲۵ بهمن ۹۷- در نشستی خبری با موضوع "تبیین و تشریح عملکرد دوره هشتم اتاق اصفهان" با تسلیت حادثه تروریستی زاهدان، اظهار کرد: باید ریل‌گذاری در پارلمان بخش خصوصی انجام شود تا آیندگان روی این ریل که مبتنی بر دانش، تخصص و بررسی اولویت ها و ضرورت ها است، حرکت کنند.

چرا به غول خفته تالاب نمی پردازیم؟

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد: چرا در رنکینگ شاخص های سرمایه گذاری اصفهان جزو استان های آخر قرار دارد؟، چرا اگر اعلام می شود شرایط خوبی در استان داریم، شادمانی اصفهان در رنکینگ، آخر است، چرا به موضوع فرونشست زمین و غول خفته تالاب نمی پردازیم در حالی‌که درباره این موضوعات باید با تک تک فعالان اقتصادی و مسئولان مذاکراتی انجام شود.

قلمکاری تصریح کرد: اگر تالاب فقط کمی سر بلند کند، فلزات سنگین آن می‌تواند تمام ایران را دربرگیرد؛ باید به مسائل زیست محیطی اساسی توجه ویژه شود. باید درصدد تحقق شاخص‌ها باشیم تا اصفهان خودمان را به عنوان «اصفهانِ نصف جهان» حفظ کنیم.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در شرایط کنونی توسعه پایدار که به نوعی کلید نجات است، باید مورد توجه قرارگیرد، اظهار کرد: هرگونه بارگذاری اضافه در حال حاضر سمی بر پیکره اصفهان است.

مصوبات ۹ ماده ای زاینده رود تأثیر چندانی نداشت

وی با اشاره به تشکیل ستاد زاینده رود از سراب تا پایاب خاطرنشان کرد: ستاد نجات دریاچه ارومیه الگوی مناسبی برای ما بود، از این رو با هم افزایی مدیران، تصمیم گیران و ارتباط خوب «خانه کشاورز» ستاد نجات زاینده رود را به عنوان مطالبه عمومی مطرح کردیم زیرا مصوبات ۹ ماده ای زاینده رود تأثیرچندانی نداشت.

قلمکاری ادامه داد: خوشبختانه پس از نامه نگاری های فراوان، «جهانگیری» معاون اول رییس جمهور به سه وزیر دستور این ستاد را صادر کرد و مصوبات مربوطه دریافت شد.

شناسایی و جذب ظرفیت های دختران نخبه جوان استان

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی  اصفهان نیز در ادامه این جلسه، گفت: شناسایی و جذب ظرفیت های دختران نخبه جوان استان و ورود آن ها به مباحث اتاق بازرگانی در دوره هشتم این اتاق انجام شد.

زهرا اخوان نسب با بیان اینکه در چهار سال گذشته با بررسی اسناد بالادستی فعالیت‌های خوبی در شورای عالی بانوان اتاق انجام شد، تأکید کرد: در این شورا برای اشتغال زنان برنامه ریزی های گسترده صورت گرفت و برای حضور آن ها در تصمیم سازی ها و تصمیم‌گیری ها طبق سند بالادستی اقدامات خوبی انجام شد.

وی برگزاری استارت‌آپ و نشست های تخصصی را از دیگر اقدامات شورای عالی بانوان اتاق اصفهان برشمرد و افزود: شناسایی و جذب ظرفیت های دختران نخبه جوان استان و ورود آن ها به مباحث اتاق همچنین برگزاری دو دوره، «دختران فیروزه ای شهر» از دیگر اقدامات شورای عالی بانوان اتاق بوده است.

رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه معرفی چهره الگوی زن مسلمان ایرانی که در سطح جهان مطرح باشد، از دیگر مباحث مورد توجه شورای عالی بانوان اتاق است، گفت: سعی کردیم با ارتباط با هیئت ها و گروه های مختلف زنان در کشورهای خارجی، به درستی چهره زنان فعال مسلمان در سطح دنیا را معرفی کنیم.

کد خبر 367636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.