اصفهان با آغوشی باز در انتظار فرزندان شهید خود + فیلم

مراسم استقبال از شهدای اصفهانی حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان هم اکنون در فرودگاه بدر اصفهان در حال برگزاری است. حضور چشمگیر مسئولان، مردم و خانواده شهدا نشان می‌دهد اصفهان یکپارچه چشم انتظار استقبال از مرزبانان امنیت کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آمبولانس ها یکی یکی و پشت سر هم وارد فرودگاه می شوند و انتظار میزبانی از شهدا را می کشند، مقامات نظامی سپاه هم در گوشه و کنار مراسم نشسته اند و انتظار پذیرایی از فرزندان خلف مردم اصفهان را می کشند، در همین حال جوانان حاضر در مراسم که از چهره هاشان پیداست به حال شهدا غبطه می خورند، آرام و غم زده منتظر مرزبانان وطن هستند.

خانواده شهدا یکی پس از دیگری وارد مراسم می شوند و هر یک در جایی به ماتم می‌نشینند و انتظار پایان فراغ خود و فرزندانشان را می کشند، بی تابی مادران شهدا تاب حاضران را بریده و یک جرقه کوچک برای گریه بلند حاضران کافی است.

در این میان یک خواهر شهید که با لباس سفید به مراسم آمده  و سایر خانواده ها را دلداری می‌دهد، با صدای بلند می گوید "پسرهایتان داماد شده‌اند آن هم داماد خدا، نگران نباشید و بی تابی نکنید که افتخاری که این شهدا برای مردم اصفهان به ارمغان آورند با هیچ چیزی قابل قیاس نیست."

حال و هوای اصفهان امروز شبیه ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ است، یک بار دیگر مردم همگی آمده اند که این شهدا غریب نباشند و دفن و تشییع شان غریبانه صورت نگیرد، نوای زیارت عاشورا در این مراسم نوایی است که باعث می‌شود خانواده شهدا رساتر گریه کنند.

یک برادر شهید به خبرنگار ایمنا می گوید: برادرم برای انقلاب رفت و در طول عمر خط قرمزی جز ارزش‌های انقلاب اسلامی نداشت، ملت ایران از این حوادث تروریستی هیچ باکی ندارد و این تشییع جنازه، گوشه ای از تشییع جنازه ای است که در ۲۵ آبان سال ۶۱ صورت گرفت.

بیشتر بخوانید در:

دستگاههای مسئول با تمرکز بر بررسی این جنایت، موضوع را با جدیت دنبال کنند

استقبال از شهدای اصفهانی حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

۲۷ نفر از رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین(ع) از استان اصفهان شهید شدند

  • پدر یکی از شهدای حادثه تروریستی سیتان و بلوچستان

انتقام خون فرزندان ملت ایران را خواهیم گرفت

سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در حاشیه مراسم استقبال از شهدای اصفهانی حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایمنا گفت: ملت ایران بصیرت قابل توجهی دارد و بی شک پاسخی کوبنده و محکم به عاملان این حادثه تروریستی خواهد داد.

وی افزود: در ادامه پاسخ ملت شریف ایران به عاملان این حادثه تروریستی، فرزندان خدوم مردم ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز پاسخی قابل توجه و محکم به این تروریست ها می دهند و انتقام خون فرزندان ملت ایران را خواهند گرفت.

دشمن هر راهی را برای به چالش کشیدن امنیت ایران امتحان می کند

علاء الدین بروجردی نیز ظهر امروز در حاشیه مراسم استقبال از شهدای اصفهانی حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران گفت: در سال ده ها مورد از این دست توطئه ها توسط نیروی‌های نظامی، انتظامی و اطلاعاتی در کشور خنثی شده که اخبار این عملیات‌ها برای حفاظت از اطلاعات نظامی نیروهای ایرانی منتشر نمی شود.

وی افزود: اتفاق افتادن چنین حادثه‌ای نشان دهنده این است که دشمن به صورت مستمر در حال سعی و تلاش برای ضربه زدن به مردم ایران اسلامی است و هر راهی را برای به چالش کشیدن امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران امتحان می کند و از کشتن مردم بی گناه و فرزندان آنها ابایی ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن عاملان جنایتکار این حادثه تروریستی خاطر نشان کرد: انگیزه اصلی دشمن برای انجام این حادثه تروریستی تضعیف کردن روحیه ایرانیان پس از حضور همه جانبه و استقبال همگانی از مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و دشمن خواست از ملت ایران که با حضور در راهپیمایی نفرت خود از استکبار جهانی را نشان دادند، انتقام بگیرد.

بروجردی در پایان اضافه کرد: ما ملتی هستیم که شهادت بخشی از زندگی ما است و این گونه جنایت ها هیچ تاثیری در اراده پولادین ملت ایران نخواهد گذاشت.

هواپیمای حامل شهدا در فرودگاه اصفهان فرود آمد

دقایقی پیش هواپیمای حامل شهدا و تعدادی از مجروحان جنایت تروریستی سیستان و بلوچستان با نوای عاشورایی در فرودگاه بدر اصفهان  بر زمین نشست.

هر چند به خاطر موانع موجود، عکاسان و خبرنگاران نمی توانند چندان به هواپیما نزدیک شوند، اما هیچ نیرویی نمی تواند جلوی مردم بی تاب را بگیرد، مردم اصفهان دل به باند فرودگاه زده اند. گریه و زاری خانواده شهدا دل مسئولین و مردم را به درد آورده و همه در گریه و ناله همنوا شده اند.

تنها یک نوا می توانست موجب آرامش خاطر خانواده‌های شهدا و مردم گریان شود؛ صدای زیارت عاشورا که چند دقیقه پس از دیدار مردم با شهدا در همه محوطه فرودگاه شنیده می شد.

 متن پیام رهبر انقلاب توسط سردار جمشید پور قرائت شد تا تسلایی باشد بر دل داغدار مادران و خواهران این شهدا که در باند فرودگاه بی تابی می کردند. آمبولانس ها که خالی آمده بودند اکنون پیکر شهدا را در آغوش داشتند و پر شده بودند. آمبولانس ها به سمت خارج از فرودگاه حرکت به راه افتادند، اما این مردم باز هم دست بردار نبودند و از شهدا دل نمی‌کندند؛ اما در نهایت ماشین های آمبولانس توسط مردم بدرقه شدند و رفتند تا پیکر شهدا را تحویل سردخانه ها دهند.

با پایان مراسم استقبال، خانواده شهدا همچنان روی زمینهای سرد خیابانهای اطراف فرودگاه نشسته‌ بودند و در غمی عمیق به این فکر می کردند که چگونه و چرا اینبار به جای جوانان رشیدشان، پیکر زخمی و بی جان آنها به اصفهان رسید؟ هر چند در این خیابانها ترافیک سنگینی ایجاد شده بود، اما راننده‌های اصفهانی اینبار گلایه ای نداشتند و همگی به فکر فرو رفته بودند.

مراسم امروز تنها یک پیام داشت؛ پیوند میان مردم اصفهان و شهدا ناگسستنی و جاوید است...

به گزارش ایمنا، شامگاه گذشته خودرویی در محور خاش- زاهدان حوالی ۶۵ کیلومتری زاهدان در مسیر اتوبوس حامل کارکنان سپاه پاسداران گرفت،  زمانی که اتوبوس قصد سبقت گرفتن از این خودرو حامل مواد منفجره را داشت، خودروی انتحاری از سمت شاگرد به اتوبوس برخورد می کند و انفجار صورت می‌گیرد. بر اساس اعلام منابع رسمی این اتوبوس متعلق به لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان بوده است. پیکر شهدای این حادثه تروریستی پیش از ظهر امروز پس از تشییع در فرودگاه بین‌المللی زاهدان جهت تشییع و خاکسپاری به اصفهان اعزام شد.

 شب وداع با شهدا فردا در ناحیه بسیج امام صادق و روز شنبه بعدازظهر مراسم تشییع با حضور یکی از فرماندهان لشکری در شهر اصفهان برگزار می شود. تشییع شهدای شهرستانی نیز روز یک شنبه صبح خواهد بود. مراسم بزرگداشت شهدا از سوی تمامی مسئولان استان ساعت ۹ تا ۱۱ و نیم در خیمه گلستان شهدای اصفهان روز یک شنبه برگزار می شود.

گزارش از: سپهر زارع - خبرنگار ایمنا

کد خبر 367629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • منصور IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
    3 0
    بنده بعنوان رزمنده سابق آماده ام مجددا به جبهه مبارزه با کفر بیایم تا از دین و کشورم پاسداری نمایم.