پیشنهاد خوبی برای زاینده‌رود داشتیم اما استقبال نشد

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی  اصفهان در دوره هشتم سه پیشنهاد در حوزه های آب و زاینده‌رود، قطار سریع السیر اصفهان- تهران و فرودگاه بین المللی ارائه کرد اما متأسفانه دولت در هر سه مورد کوتاهی کرد در حالی‌ که بخش خصوصی در این راستا پیگیری های خوبی انجام داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی ظهر امروز- پنجشنبه ۲۵ بهمن‌ماه - در نشستی خبری با موضوع "تبیین و تشریح عملکرد دوره هشتم اتاق اصفهان" با تسلیت حادثه تروریستی زاهدان اظهار کرد: بی شک این حادثه شوم به دلیل خشم دشمن از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه اتفاق افتاد، اما جابه‌جایی یک اتوبوس حامل فرزندان کشور در این منطقه بدون محافظت و راه‌بانی، کار خوبی نبوده است و امیدوارم از این پس شاهد این قبیل حوادث نباشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی تصریح کرد: این کمیسیون در خصوص آب زاینده رود پیشنهادات خوبی برای مسئولان استان مطرح کرده است.

سهل آبادی با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در کشور گفت: اگر مسئولان به این نتیجه رسیدند که نجات اقتصاد به دست بخش خصوصی محقق می شود و با تجربه ها باید ورود پیدا کنند، مشکلات زیادی رفع خواهد شد. قطعاً آبی گرم نخواهد شد اگر بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه ندهد.

افتتاح مرکز بین‌المللی رشد صادرات اصفهان تا پایان دوره هشتم

سهل آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در مورد آغاز به کار مرکز بین المللی رشد صادرات اصفهان و عملکرد آن با وجود تحریم‌های بانکی، تصریح کرد: تحریم های اعمال شده مربوط به حال حاضر نیست و ما سال ها به‌رغم داشتن این شرایط موفق به انجام فعالیت های مختلف بوده ایم و بی شک این تحریم ها نمی تواند مانع فعالیت مرکز بین المللی رشد صادرات باشد.

وی افزود: در خیابان کمال اسماعیل ساختمانی را برای فعالیت مرکز بین المللی رشد صادرات بازسازی شد و تصمیم داشتیم این مرکز به دست وزیر افتتاح شود که با توجه به تغییرات وزرا درصدد هستیم با حضور حاج کاظمیان، صادرکننده نمونه استان اصفهان این ساختمان افتتاح شده و به بهره‌برداری برسد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان ابراز امیدواری کرد که تا پایان دوره هشتم اتاق بازرگانی، این مرکز فعالیت خود را به صورت رسمی شروع کندو افزود: خوشبختانه در کمیسیون پایش اتاق ریل‌گذاری خوبی در این راستا انجام شده است.

سهل آبادی با بیان اینکه اتاق بازرگانی اصفهان ۲۱ برنامه در مسیر موفقیت برای جوانان شهر اجرا کرده است، اظهار کرد: این برنامه ها مورد استقبال بسیاری از جوانان فعال که حتی عضو اتاق بازرگانی نبودند، قرار گرفت. ضمن اینکه همواره ۷۰ درصد تفکر اتاق اصفهان به سمت جوانان بوده است.

دفاتر تأمین اجتماعی ۱۸۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارند

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اظهارنظرهای متعدد رییس اتاق بازرگانی اصفهان در مباحث اقتصادی تا چه اندازه تأثیرگذار بوده است، گفت: در کجای دنیا اتاق هایی را می شناسید که سهم ۳۴ درصدی از نمایشگاه ها داشته باشد و یا بر موضوع برند شهری کار کند، اتاق بازرگانی اصفهان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در خصوص برند شهری هزینه کرده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر دفاتر تأمین اجتماعی ۱۸۰۰ میلیارد تومان طلب خود را از دولت نمی گیرند، اما اگر یک کارفرما فقط اندکی بدهی به تأمین اجتماعی داشته باشد بلافاصله اقدامات قانونی صورت می گیرد و این موضوع جای تأمل دارد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه این اتاق در خصوص تهاتر مطالبات کارفرمایان با دیون در بخش دارایی پیگیری‌های زیادی انجام داده است، تصریح کرد: در بخش مباحث ارزی نیز پیگیری‌های اتاق اصفهان قابل توجه بوده است.

وی با اشاره به گذشت چهار سال از عمر کاری دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در این دوره کمیسیون اجتماعی و شورای عالی بانوان برای نخستین بار افتتاح شد و اقدامات خوبی انجام داد. کمیسیون معدن نیز برای نخستین بار در دوره هشتم اتاق ایجاد شد زیرا اصفهان یک استان معدنی است و می تواند در این راستا فعالیت‌های خوبی داشته باشد.

اتاق اصفهان سه هزار و ۱۰۰ عضو دارد

سهل آبادی با بیان اینکه در طول چهار سال گذشته دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان موفق شد با هماهنگی هیئت نمایندگان و روسای تشکل ها به پیشرفت اهداف اتاق کمک شایانی داشته باشد افزود: در دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان پیشنهاد تشکیل شورای توسعه پایدار را مطرح و این شورا تشکیل شد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: با توجه به نقش مهم مسائل اقتصادی به ویژه در زمان حال حاضر که کشور درگیر جنگ اقتصادی است، کمیسیون تجارت اتاق اصفهان با پیگیری صادرات تولیدات این استان به اقصی نقاط دنیا فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی در دوره هشتم چندین انجمن و تشکل را به عضویت اتاق بازرگانی درآورد، افزود: کمیسیون تشکل‌ها توانست در طول چهار سال گذشته ۱۷ تشکل را به عنوان عضو اصلی اتاق همراه سازد.

سهل آبادی با اشاره به فعالیت کمیسیون‌های اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کمیسیون آموزش اتاق در چهار سال متوالی رتبه اول آموزش را در بین اتاق های کشور به خود اختصاص داده و تعداد نفر-ساعت آموزش داده شده آن نسبت به سایر اتاق های کشور بسیار متفاوت بوده است به طوری که توانستیم به مجامع بین المللی راه پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان با تشکیل کمیته های مختلف مباحث سرمایه گذاری را به خوبی دنبال کرده است، گفت: امیدوارم بتوانیم آینده خوبی را برای مردم و جوانان رقم بزنیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در یک دولت شاهد تغییر سه استاندار در اصفهان بودیم اظهار کرد: اتاق بازرگانی  اصفهان در دوره هشتم سه پیشنهاد در حوزه های آب زاینده رود، قطار سریع السیر اصفهان- تهران و فرودگاه بین المللی ارائه کرد اما متأسفانه دولت در هر سه مورد کوتاهی کرد در حالی‌که بخش خصوصی در این راستا پیگیری های خوبی انجام داد.

سهل آبادی با اشاره به انتخابات دوره نهم اتاق اصفهان در روز ۱۱ اسفندماه ۹۷ تأکید کرد: فعالان اقتصادی بی شک با حضور پرشکوه خود در این انتخابات شور و شعور خود را بار دیگر نشان خواهند داد.

وی تصریح کرد: اتاق اصفهان سه هزار و ۱۰۰ عضو دارد که بعد از اتاق تهران بزرگترین و مطرح ترین اتاق کشور به شمار می رود.

مشکلات را بررسی و به دبیرخانه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی منتقل کردیم

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست گفت: بررسی مشکلات و چالش های صنایع مختلف از جمله بررسی وضعیت شهرک طلا در کمیسیون صنایع انجام شده است.

مجتبی ملااحمدی اظهار کرد: در دوره هشتم فعالیت اتاق اصفهان، کمیسیون صنایع با ارائه پیشنهادها و راهکارهای مناسب به دبیرخانه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی برای بررسی مسائل و موانع موجود در مراحل فرایند تولید و تجارت قانونی فلزات گرانبها، سنگ های قیمتی و مصنوعات مرتبط همچنین ارائه راهکارهای علمی، عملی و اجرایی مرتبط با کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برمبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان اقدام کرده است.

وی افزود: تهیه گزارش و ارائه دیدگاه ها و پیشنهادها در خصوص آیین نامه اصلاحی پیشنهادی اتحادیه طلا و جواهر به دفترجذب سرمایه گذاری استانداری اصفهان دیگر موضوعی بود که مورد توجه کمیسیون صنایع اتاق اصفهان قرار گرفت.

نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه در خصوص بررسی وضعیت نامساعد و تعطیلی گسترده واحدهای صنعتی از جمله نساجی و پوشاک گزارش های تخصصی توسط کمیسیون صنایع تهیه شده است، ادامه داد: در این راستا پیشنهادهایی به مراجع ذی صلاح معاونت استان های اتاق بازرگانی ایران ارائه شده است.

وی تصریح کرد: به منظور بررسی و پیگیری ثبت درخواست انجمن بازیافت فلزی استان اصفهان، موانع و مشکلات قوانین صنایع بازیافت کشور مورد بررسی قرار گرفت و راه حل هایی به دبیرخانه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی توسط این کمیسیون ارائه شده است.

کد خبر 367623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.