تعرفه‌ عوارض سال ۹۸ شهرداری کاشان تدوین شد

کاشان - مدیر درآمد شهرداری کاشان از تدوین تعرفه‌ عوارض سال ۹۸ شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، عباس شافعی در جمع خبرنگاران با اشاره به بسته تشویقی پرداخت عوارض در نظر گرفته شده از طرف مدیریت شهری اظهار کرد: این بسته با توجه به تنوعی که دارد فرصتی طلایی برای شهروندان فراهم کرده است که در صورت استفاده از مزایای مضاعف و متفاوتی بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده عوارض محلی شهرداری ها باید تا پایان دی ماه هر سال توسط شهرداری هر شهر به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شود افزود: شورا نیز پس از بررسی و تصویب تعرفه را برای تایید به استانداری می‌فرستد و استانداری تا قبل از ۱۵ بهمن هر سال آن تعرفه را برای اجرا در سال بعد به شهرداری ابلاغ می‌کند.

مدیر درآمد شهرداری کاشان با اشاره به اینکه عوارض شهرداری کاشان برای اجرا در سال ۹۸ روند قانونی خود را طی کرده است گفت: یکی از عناصر اساسی در تعیین نرخ عوارض شهرداری قیمت زمین و هزینه ساخت ساختمان است که با توجه به اینکه در سال جاری در بسیاری از مناطق کاشان قیمت زمین افزایش چشمگیری داشته است این موضوع به صورت طبیعی در سال آینده بر نرخ عوارض شهرداری تاثیرگذار خواهد بود.

شافعی با تاکید بر اینکه در سال ۹۷ بسیاری از کدهای عوارضی نسبت به سال ۹۶ کاهش یافته است عنوان کرد: این در حالی است که تحولات اقتصادی میانه سال ۹۷ و افزایش قیمت‌ها و بهای خدمات باعث شده که شهرداری برای ارائه خدمات به شهروندان با مشکلات جدی روبه رو باشد.

وی تصریح کرد: در تدوین تعرفه عوارض ۹۸ به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که امکان اداره شهر بر اساس منابع درآمدی موجود فراهم باشد و بین هزینه های نگهداشت شهر و فعالیت‌های عمرانی خدماتی و فرهنگی اجتماعی و درآمدها تناسب ایجاد شود.

مدیر درآمد شهرداری کاشان با تاکید مجدد بر مزایای بسته تشویقی و بخشودگی عوارض شهرداری برای ماه‌های پایانی سال ۹۷ گفت: در این بسته علاوه بر بخشودگی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد عوارض ساختمانی برای جرائم دیرکرد عوارض خودرو و عوارض صنفی و نوسازی نیز بخشودگی‌های به ترتیب ۴۰، ۲۰ و ۱۰ درصدی درنظر گرفته شده است که شهروندان تنها تا پایان سال فرصت دارند با تعرفه سال جاری از این بخشودگی‌ها بهره‌مند شوند.

شافعی خاطرنشان کرد: سیاست شهرداری کاشان برای وصول بدهی شهروندان استفاده از ابزار و روش های تشویقی است و بهره‌مندی از راهکارهای قهری و قانونی همچون ارجاع پرونده بدهکاران به کمیسیون ماده ۷۷ و پلمب تا جایی که شهروندان از فرصت‌های تشویقی استفاده کنند در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به عزم همه جانبه مدیریت جدید شهری برای بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد متذکر شد: شهرداری کاشان در موضوع بافت‌های فرسوده ضوابط تشویقی متفاوت و بسیار ویژه‌ای در نظر دارد که حداقل ۵۰ درصد تخفیف عوارض و تراکم مجاز مسکونی و تقسیط بلند مدت از نمونه های آن  است که شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده می‌توانند با مراجعه به مناطق مربوطه از ضوابط و مزایای آن مطلع شوند.

کد خبر 367615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.