ارتقای کیفی تجهیزات آزمایشگاهی سازمان مدیریت پسماند

رییس آزمایشگاه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از ارتقای سطح کیفی خدمات آزمایشگاه کنترل کیفیت این سازمان با بهره‌گیری از توان فنی و انسانی بالا خبر داد.

احمدرضا تقی پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این آزمایشگاه خدمات مختلف آزمایشگاهی در زمینه های پایش کیفیت آب، پساب، خاک و کمپوست را با دقت بالا به مشتریان ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: آزمایشگاه کنترل کیفیت سازمان مدیریت پسماند دارای گواهینامه استاندارد ۱۷۰۲۵ و مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست و اداره استاندارد است.

رییس آزمایشگاه سازمان مدیریت پسماند شهرداری با بیان اینکه این گواهینامه تائیدی بر صلاحیت آزمایشگاه در انجام آزمون های مربوط به انواع کودها است یادآور شد: این آزمایشگاه با داشتن فضای استاندارد، تجهیزات دقیق، به روز، کالیبره و نیز پرسنل متخصص و مجرب قادر به انجام آنالیزهای مختلف بر روی نمونه‌های آب، پساب، خاک و کمپوست است و اصول استاندارد آزمایشگاهی در آن رعایت شده است.

تقی پور در خصوص بهبود کیفیت خدمات آزمایشگاه سازمان تصریح کرد: همزمان با توسعه سطح خدمات سازمان، این آزمایشگاه هم در جهت ارتقا و بروز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی خود اقدام کرده که از جمله می توان به خرید یک دستگاه "اسپکتروفتومتر مرئی فرابنفش" اشاره کرد.

وی با اشاره به جزییات این دستگاه گفت: اسپکتروفتومتر مرئی فرابنفش برای اندازه گیری میزان انواع آنیون ها شامل نیترات، فسفات و... با دقت ppm (واحد در میلیون) و همچنین برخی از آنیون ها مانند نیتریت با دقت ppb (واحد در میلیارد) کاربرد دارد؛ این تجهیزات با سرمایه گذاری حدود یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریالی خریداری شده است.

کد خبر 367613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.