از ماجرای مشق شب تا صدای مهیب در غرب

اعلام شرایط پذیرش امریه سربازی در دانشگاه تهران، واکنش معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به ماجرای حذف مشق شب، راه‌اندازی مرکز جامع ام.اس در مشهد و برخاستن صدایی مهیب از اعماق زمین در یکی از شهرهای غربی کشور، مهمترین عناوین بسته خبری امروز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دانشگاه تهران برای سال 98 ، فارغ التحصیلان واجد شرایط پذیرش امریه سربازی را در دانشکده های فنی، موسسه ژئوفیزیک، پردیس علوم، کشاورزی و فنی در امور پژوهشی و آزمایشگاهی جذب می کند.

داوطلبان واجد شرایط پذیرش امریه سربازی باید اعزامی ماه های اردیبهشت و تیرماه سال 1398 بوده و علاوه بر بومی بودن، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا بالاتر و معدل دوره کارشناسی ارشد حداقل 16 باشند.

فارغ التحصیلان دانشگاه تهران، خانواده های کمیته امداد، بهزیستی، مشمولین متاهل و معاف از رزم در اولویت امریه سربازی قرار می گیرند.

مشق شب حذف نشده است

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدعی شد با هدف عبور از حافظه محوری و رسیدن به حافظه پروری به سمت مهارت آموزی پیش رفته‌ایم و به جای اینکه دانش‌آموزان رونویسی‌های بی‌هدفی را انجام دهند، فعالیت‌های هدفمندی را انجام می‌دهند که مهارت خواندن، نوشتن و سایر مهارت‌های آنان را تقویت کند بنابراین اصل مشق شب حذف نشده بلکه در نحوه آن تغییر رویکرد اعمال شده است.

کرمان؛ حکم اعدام برای سارقان جایگاه‌های سوخت

سارقین مسلح که از اوایل سال جاری با سرقت مسلحانه در شب از جایگاه‌های سوخت و نیز برخی از منازل در شهر کرمان موجب ترس و وحشت مردم شده بودند، دستگیر و پس از صدور کیفرخواست، در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی کرمان مورد محاکمه قرار گرفته و تحت عنوان محاربه به مجازات اعدام محکوم گردیدند.

مشهد؛ راه‌اندازی مرکز جامع ام.اس

عباس نوریان نایب رئیس انجمن ام‌. اس خراسان رضوی در همایش سالانه مدیران عامل و مدیران ارشد انجمن ام.اس کشور  احداث مرکز جامع ام.اس توسط انجمن ام.اس استان در بلوار ابوطالب تا یک سال و نیم آینده خبر داد تا این بیماران نیاز به مراجعه به جای دیگر نداشته و امکان نگهداری از بیماران مزمن برای چند روزی در این مرکز فراهم شود.

بندرعباس؛ کشف محموله ۱۴ میلیارد ریالی قاچاق

دو دستگاه کامیون حامل 48تن پودر جاذب و پلیمرهای آکریلیک جامد قاچاق به ارزش 14میلیارد ریال در شهرستان بندرعباس توقیف و 2 متهم این پرونده پس از دستگیری برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سیستان و بلوچستان؛ طغیان رودخانه‌ها همچنان قربانی می‌گیرد

رگبار باران و طغیان رودخانه‌های محلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان، علاوه بر خساراتی را به زیرساخت‌ها وارد کرده و سبب مسدود شدن ۱۱ مسیر ارتباطی شده است، همچنان قربانی می‌گیرد.

پس از غرق شدن یک موتور سوار در رودخانه لادیز در شب گذشته، امروز نیز در این استان یک پسر خردسال در رودخانه سرباز و یک نفر در رودخانه قصرقند جان خود را بر اثر غرق شدگی از دست دادند.

ایلام؛ صدای مهیبی که مردم را به خیابان کشاند

برخاستن صدای مهیبی از اعماق زمین در بامداد گذشته، اهالی شهر سرابله مرکز شهرستان ۶۰ هزار نفری چرداول در 35 کیلومتری مرکز استان ایلام را هراسان کرد.

ساکنان این شهر 25 هزار نفری به دلیل شباهت این صدا به غرشی که به طور معمول با زلزله شنیده می شود، هراسان از منازل خود خارج شدند اما مسئولان استانی شایعه وقوع هرگونه زلزله را در این منطقه رد کرده‌اند.

کد خبر 367575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.