مشارکت برای آبادانی اصفهان

عملیات اجرایی محور کمکی خیابان ارتش به موازات خیابان ارتش حدفاصل بلوار شهدای صفه و بلوار جانبازان امروز با حضور مدیران شهر و فرماندهی ارتش به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احداث این خیابان حد فاصل بلوار شهدای صفه و بلوار جانبازان، به طول سه کیلومتر و عرض متغیر بین ۶۰ تا ۷۵ متر پیش بینی شده است.

تعامل شهرداری و ارتش برای توسعه شهر

شهردار اصفهان در این مراسم کلنگ زنی اظهار کرد: ارتش با شهرداری همکاری ویژه ای برای توسعه شهر داشته است و اگر با شجاعت بودجه سال ٩٨ را بیش از ۴ هزار میلیارد اعلام می کنیم، به پشتوانه همین تعامل‌ها است.

قدرت الله نوروزی افزود: با توجه به اینکه اراضی بر سر راه احداث این خیابان، نظامی و متعلق به ارتش است، توافقات لازم برای احداث این محور کمکی با فرمانده نیروی زمینی ارتش انجام شده است که در این زمینه از همکاری فرماندهی نیروی ارتش برای توسعه شهر تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به جزییات خیابان در نظر گرفته شده از بلوار شهدای صفه تا بلوار جانبازان افزود: طول این خیابان سه کیلومتر و عرض آن ۷۵ متر است، همین طور عرض ترافیکی به اندازه ۴۵ متر برای این خیابان مشخص شده است و ارتش به عنوان مجری طرح با سرعت و طبق جدول زمان بندی کار را جلو می برد.

شهردار اصفهان با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی بودجه شهرداری در سال ۹۸ افزود: چهار هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری برای سال آینده است و این مهم به دلیل مذاکرات با سرمایه گذاران و ارتش صورت گرفته است.

نوروزی تأکید کرد: زمانی که مذاکرات و تفاهمات به قرارداد تبدیل شود، اطلاعات دقیق همکاری با فرماندهان ارتش و تلاش آنان برای توسعه شهر، رفاه مردم، رفع مشکلات ترافیکی و روند ایجاد حلقه حفاظتی اطلاع رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد حلقه حفاظتی در سه سال آینده جزء بزرگترین پروژه های شهرداری اصفهان است، گفت: ۷۸ کیلومتر حلقه حفاظتی که شهر را در بر می‌گیرد در کاهش ترافیک، تصادفات، آسایش و آرامش بیشتر شهروندان موثر خواهد بود که خوشبختانه با همکاری ارتش و شهرداری این مهم اجرایی شده است.

نوروزی تاکید کرد: این حمایت ها برای توسعه و آبادانی شهر و حل مشکلات مردم، به ویژه در پروژه حلقه حفاظتی که پروژه ای بسیار بزرگ است، به صورت جدی احساس می شود و بسیار ارزشمند است.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: این گام آغاز فصل جدیدی برای شروع فعالیت‌های نوین در حوزه شهری باشد.

خیابان کمکی ارتش در ۲ فاز اجرایی می شود

محسن آذرافروز، ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: ارتش جمهوری اسلامی در منطقه دارای پتانسیل‌های خوبی برای توسعه عمرانی است و می‌تواند تعاملات بسیار خوبی با ارگان‌ها به ویژه شهرداری در این زمینه داشته باشد.

وی ادامه داد: در مناطق مختلف از جمله منطقه پنج، شش و بخشی از منطقه ۱۳ تعاملات خوبی با شهرداری آغاز کرده‌ایم تا شهر از نظر مسائل عمرانی توسعه پیدا کند، در این راستا نقش و طرح پروژه خیابان کمکی ارتش تأیید و امروز عملیات این پروژه به صورت رسمی آغاز می‌شود.

ارشد نظامی آجا در استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ارتش پتانسیل خوبی در زمینه مهندسی، نیروی انسانی و تجهیزات دارد و پیمانکار مناسبی برای شهرداری بوده تا کار اجرایی طرح‌ها را به اتمام برساند.

آذرافروز خاطرنشان کرد: طرح این خیابان از بلوار شهدای صفه تا بلوار جانبازان در دو فاز تعریف شده که فاز اول تا خیابان بهداری لشکر پیش بینی شده و فاز دوم آن باید با همکاری شهرداری نسبت به جابه جایی تأسیسات نظامی انجام گیرد.

وی تأکید کرد: با جانمایی‌های تاسیسات نظامی به منظور صیانت از ارتش، از بار ترافیکی این ناحیه از شهر کاسته می شود؛ پس از عملیات اجرایی این خیابان، زیباسازی آن با همکاری شهرداری منطقه پنج انجام خواهد شد.

پیش‌بینی توسعه شهر در محور کمکی خیابان ارتش صورت گرفته است

همچنین احمد رضایی، مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان  در این مراسم گفت: خیابان کمکی ارتش به طول سه کیلومتر، عرض ۶۰ تا ۷۵ متر و عرض ترافیکی ۴۵ متر از بلوار شهدای صفه تا بلوار جانبازان احداث می شود.

وی افزود: این محور به عنوان محور کمکی خیابان ارتش در روان سازی ترافیک این خیابان موثر بوده و موجب توسعه حمل و نقل عمومی نیز می‌شود.

وی هزینه اجرایی این طرح را بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این محور از ورودی شهرک امیریه آغاز و در مسیر خیابان دکتر حسابی، خیابان ملک الشعرای بهار و پل دکتر حسابی به بلوار جانبازان منتهی می‌شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی، پیش بینی توسعه شهر در آینده، کاهش بار ترافیکی و طراحی مناسب یک خیابان از جمله اهداف این طرح است.

رضایی تصریح کرد: از حمایت‌های شهردار و فرماندهی ارتش به دلیل تعاملات و هدایتی که روی این پروژه داشتند، تشکر می‌کنم؛ امیدوارم این تعاملات در آینده منجر به اجرای پروژه های بزرگتری شود.

وی افزود: با توجه به اینکه معضل ترافیکی در این محدوده از سنوات گذشته وجود داشته اجرای این محور به همواری ترافیک در منطقه کمک بسیاری می‌کند.

کد خبر 367560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.