آموزش شهروندی در قالب "محله محوری"

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: با حضور تیم آموزش خدمات شهری در محلات، آموزش‌هایی در قالب برگزاری نمایشگاه و آموزش‌های چهره به چهره و کتابخانه سیار درباره تفکیک پسماند از مبدأ و تولیدات کمتر زباله به شهروندان عزیز ارائه می‌شود.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به معضلات زباله‌های شهری اظهارکرد: تیم آموزش خدمات شهری منطقه سه در راستای تفکیک زباله از مبدأ و کاهش تولید زباله های خانگی در محلات مختلف آموزش هایی را به شهروندان ارائه می‌کند.

وی افزود: در این مرحله علاوه بر گفتمان چهره به چهره، مبادرت به ایجاد نمایشگاه نقاشی، عکاسی، سازه‌های گلایه میوه‌ها و سازه‌های ساخته شده با در بطری و مواد بازیافت پاک کرده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ادامه داد: در این نمایشگاه گذاشتن زباله در ساعات غیرمعمول و تجمع حیوانات موذی صحنه‌سازی و مفهوم سازی می‌شود، کتابخانه سیار نیز مهیا و شهروندان می‌توانند در محیط باز نسبت به موضوع های مرتبط اطلاعات کسب کنند.

وی با بیان اینکه تولید یک تن کاغذ نیاز به قطع ۱۷ اصله درخت دارد تصریح کرد: چنانچه تفکیک بازیافت از مبدأ انجام و جهت تولید کاغذ از بازیافت آن استفاده شود، علاوه بر اینکه درختان که برای تصفیه آلاینده‌های شهری ضروری هستند قطع نمی‌شوند، می‌توان با تولید یک تن کاغذ از بازیافت حدود ۳۰۰۰ لیتر آب نیز صرفه‌جویی کرد.

کارگر تصریح کرد: با توجه به آموزش شهروندی، شهروندانی که تمایل به همکاری با شهرداری به صورت همیار و یا معتمد محل داشته باشند، می‌توانند علاوه بر کمک به پاکسازی محله خود در برنامه‌های خاص محله و یا همایش‌ها در آینده شرکت و در مواقع ضروری به کمک شهرداری بشتابند. پذیرفتن مسئولیت توسط شهروندان می‌تواند کمک شایانی در خدمت رسانی مطلوب حتی در مواقع بحران بکند.     

کد خبر 367535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.