تخلیه لجن پساب در کانال آب روستای دنارت

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان گفت: لجن مخازن نگهداری و ذخیره پساب در کانال آب روستای دنارت از سوی شهرداری منطقه تخلیه شده بود. 

محمود قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایات مردمی مبنی بر رها سازی فاضلاب در بالادست رودخانه و کانال آب روستای دنارت، کارشناسان محیط زیست برای تحقیق و بررسی به این منطقه اعزام شدند.

وی افزود: بررسی های اولیه نشان می دهد که فاضلاب رهاشده در کانال آب از سوی کارخانه ها نبوده بلکه ته مانده های لجن مخازن نگهداری پساب است که متاسفانه توسط یکی از شهرداری ها در این محل تخلیه شده است.

قهرمانی گفت: طی سال‌ها استفاده از این مخازن،  لجن پساب ها در آن‌ها انباشت شده بود که متاسفانه ماموران شهرداری برای پاکسازی این مخازن و بالا بردن گنجایش آن ها، با بی سلیقگی و تصمیم نادرست اقدام به تخلیه این ضایعات در کانال آب کردند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان تصریح کرد: در حال پیگیری و رایزنی برای رفع این مشکل هستیم ، پیگیری ها تا زمانی که پاکسازی محیط انجام شود، ادامه خواهد داشت و در صورت تمکین نکردن متخلفان ، از طریق مراجع قضایی اقدام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات کارشناسان محیط زیست در حال تکمیل شدن است و اینکه آیا این آلودگی ها با رهاسازی آب زاینده رود به مزارع کشاورزی پایین دست رسیده است یا خیر و سوالات دیگر در این خصوص،  پس از تکمیل شدن تحقیقات ما، نتایج در روزهای آینده اعلام و رسانه ای خواهد شد.

به گزارش ایمنا، همزمان با بازگشایی زاینده رود و رسیدن آب به کانال آب در پایین دست رودخانه ، تصاویری از جاری شدن آب کف آلود و لجن در بستر این کانال آب در فضای مجازی منتشر شده بود، پس از حدود ۱۸ ماه خشک بودن کانال، جریان آب با طی کردن مسیر طولانی، آلودگی و کثیفی بیشتری با خود همراه کرد که بر نگرانی ها مبنی بر آلوده شدن مزارع کشاورزی پایین دست در منطقه ورزنه و خاک و منابع زیرزمینی دامن می زند.

کد خبر 367527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.