"یکشنبه" زاینده‌رود بسته می‌شود/تصمیمی برای تمدید رهاسازی گرفته نشده‌

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان اعلام کرد: دریچه های سد زاینده‌رود بامداد روز یکشنبه بیست و هشتم بهمن ماه بسته می شود.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بنا بر اعلام رهاسازی ۲۰ روزه زاینده‌رود، تصمیم جدیدی مبنی بر تمدید این تاریخ گرفته نشده است، اظهار کرد: دریچه‌های سد زاینده رود بامداد روز یکشنبه بیست و هشتم بهمن‌ماه بسته می شود و در نهایت پس از دو روز رودخانه اصفهان نیز آب نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم ذخیره سد زاینده‌رود ۱۵۲ میلیون مترمکعب است، افزود: حجم ورودی آب ۳۰ مترمکعب بر ثانیه و خروجی ۸۰ مترمکعب بر ثانیه است؛ بارش‌های اخیر که بیشتر به صورت برف بوده به دلیل سرمای زیاد در بالادست تاکنون تاثیری به عنوان روان آب نداشته است.

"نوروز" زاینده رود بازگشایی نخواهد شد

ساسانی گفت: میزان بارش‌ها در ایستگاه شاخص چلگرد تاکنون یک‌هزار و ۱۵۵ میلی متر و متوسط دراز مدت بارش‌ها تاکنون حدود ۸۰۰ میلی متر بوده است در حالی‌که سال گذشته در چنین روزی میزان بارش‌ها ۱۹۵ میلی متر بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان تصریح کرد: آب زاینده‌رود برای ایام نوروز بازگشایی نخواهد شد.

به گزارش ایمنا، بامداد روز دوشنبه هشتم بهمن ماه پس از حدود ۲۰ ماه دریچه های سد زاینده رود برای استفاده کشاورزان بازگشایی شد. میزان آب رها شده ۱۰۵ میلیون مترمکعب و به مدت ۲۰ روز اعلام شده بود.

کد خبر 367514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.