پرداخت ۳۷میلیون تسهیلات مسکن به معلولان

نجف‌آباد- رییس اداره بهزیستی نجف آباد گفت: در سال گذشته در چهار فقره پرداخت تسهیلات ساخت، خرید یا مناسب‌سازی مسکن به معلولان شهرستان، نزدیک به سی و هفت میلیون تومان پرداختی داشته‌ایم و در مورد معلولانی که تشکیل خانواده بدهند نیز موضوع پروانه و انشعاب‌های رایگان در دستور کار بوده است.

علیرضا قناعتکار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد، اظهارکرد: طبق قوانین موجود به خانواده‌های شهری دارای دو معلول به میزان ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای خرید یا ساخت مسکن کمک شده و در خصوص چنین خانواده‌هایی در روستاها نیز مبلغ ۱۸ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی کمک یک تا ۱۰ میلیون تومانی برای خانواده‌های تک‌ معلول بر اساس شرایط خاص خانواده، اضافه کرد: معلولان متاهل نیز برای یک‌بار در طول زندگی خود می‌توانند از امتیاز پروانه و انشعابات رایگان برای زمین‌های با متراژ حداقل ۱۵۰ متر مربع  و دارای سند رسمی استفاده کنند.

قناعتکار از فعالیت ۱۵ مرکز مشاوره در نقاط مختلف شهرستان خبر داد و گفت: دو هزار و ۶۰۰ مورد پذیرش افراد معلول در مراکز درمانی مختلف شهرستان به ثبت رسیده که از این تعداد حدود هزار و ۲۰۰ مورد درمان سرپایی شده‌اند و بقیه با مشکلات دیگری مواجه بوده‌اند.

وی ادامه داد: در سه مرکز مشاوره ژنتیک شهرستان بیش از هزار نفر در سال گذشته پذیرش شده‌اند و در راستای تقویت بنیان خانواده و مهارت‌های زندگی هم ۱۶۰ دوره شامل مقاطع قبل، حین و بعد از ازدواج در سطوح مختلف ویژه فرهنگیان، زوج‌های جوان، رابطان بهداشتی و کارگران برگزار شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان نجف آباد با اشاره به مهم بودن دفتر جذب مشارکت‌های مردمی اضافه کرد: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، خیران شهرستان در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به ترتیب شش و ۲۰ میلیون تومان به فعالیت‌های مختلف بهزیستی کمک کرده‌اند.

قناعتکار افزود: در حال حاضر بیش از پنج هزار مددجو و ۳۷۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی شهرستان هستند.

کد خبر 367508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.