پرورش جوانان برای فعالیت اقتصادی نوعی سرمایه‌گذاری است

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ثروت می‌تواند مردم یک کشور را نجات بدهد، گفت: باید برای ایجاد ثروت در کشور تلاش‌های مناسبی انجام شود و برگزاری کلاس‌های آموزشی در این راستا بسیار تاثیرگذار است زیرا تربیت و پرورش جوانان برای فعالیت اقتصادی در واقع خود به معنای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید عبدالوهاب سهل آبادی عصر سه شنبه – ۲۳ بهمن ماه- در همایش"پویش ملی صادرات"، اظهار کرد: کشور ما همه چیز دارد و خوشبختانه تمام نعمت‌های مهم در اختیار کشور ما هست اما نتوانستیم در این چهل سال از ثروت ایرانی قدرت به دست بیاوریم.

وی افزود: نباید شرایط به این صورت باشد که بعضی در ناز و نعمت زندگی کنند اما برخی دیگر در اشغال‌ و زباله‌ها به دنبال روزی خود بگردند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: مایه افسوس است که هنر، صنعت و پتانسیلی بزرگ همچون فرش را از دست دادیم و حتی در فروشگاه‌های خودمان فرش هندی به فروش می رسد، در حالی که بسیاری از خانواده‌ها از این طریق امرار معاش می کردند.

وی با بیان اینکه هنر- صنعت فرش به عنوان یک اشتغال سالم برای بسیاری افراد جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: صنعت فرش ما متاسفانه نابود شده است، در سال های قبل صادرات خوبی در حوزه فرش انجام می گرفت در حالی که امروز حتی فعالان صنعت فرش دیگر به صادرات فکر هم نمی کنند.

سهل آبادی تاکید کرد: تنها راه نجات اقتصاد کشور راه اندازی "پویش ملی صادارت" است، جوانان باید در این زمینه فعالیت کنند و از پیشکسوت های این حوزه مشورت بگیرند، هر کسی که در این زمینه می تواند به اتاق و کشور کمک کند باید به اتاق اصفهان اعلام کند زیرا فکر جوانان است که مسیر کار و راه اقتصادی کشور را تعیین می کند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خیلی از کارخانه‌ها هستند که توان پرداخت پول کارگران را برای شب عید ندارند، پیش از این وزارت صمت، بودجه ای به کارخانه‌هایی که مشکل پرداخت شب عید داشتند، اختصاص می داد و سال بعد به صورت اقساط دریافت می کرد.

کد خبر 367467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.