رسانه‌ها، ایده‌های خود را برای بهبود فرآیندهای شهری مطرح کنند

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: برنامه‌های ایده کاپ در راستای مشارکت شهروندان و گسترش نظام مشارکتی در مسائل شهری بوده و در هر ایده کاپ مولفه‌ای موثر در زمینه تقویت این نظام مشارکتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

محمدحسین قورچانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هر رسانه دو وجه دارد که ایده کاپ پنجم با موضوع رسانه نیز در دو بخش رسالت اصلی رسانه و در حوزه ترویجی آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کارکرد اصلی رسانه اطلاع رسانی، تولید محتوا و افزایش مشارکت مردم است، اما در ایده کاپ پنجم ایده‌ها و نظرات اصحاب رسانه نیز دریافت می‌شود.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت حوزه رسانه در مشارکت جویی شهروندان افزود: رسانه در ترغیب و آگاهی بخشی به شهروندان، نقش اساسی داشته و یکی از رکن‌های جامعه مدنی است در این راستا ایده‌کاپ پنجم با موضوع رسانه و با همکاری اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

قورچانی تصریح کرد: با توجه به نگرش نقادانه و موشکافانه اهالی رسانه نسبت به مسائل شهری قطعا آنان پیشنهادات و ایده های متفاوتی در این حوزه دارند که می‌تواند به بهبود فرآیندهای شهری کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: در ایده کاپ پنجم ، اصحاب رسانه ایده‌های خود را در مورد بسترهای جدید تبلیغات محیطی در شهر و در سه حوزه اصلی تفویت برند شهری، شفافیت در مدیریت شهری و توسعه شهری  مطرح می‌کنند.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان ادامه داد: بسترهای متفاوتی در شهر وجود دارد، اما طراحی تبلیغات خلاقانه برای اثر بخشی بیشتر و مبتنی بر ادبیات شهر خلاقانه از اهمیت زیادی برخوردار است، بنابراین یکی از محورهای اصلی این ایده‌کاپ طراحی بسترهای جدید تبلیغات محیطی در شهر است.

قورچانی گفت: استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتال برای تقویت برند شهری موجب توسعه اقتصاد شهری شده و ایجاد شفافیت در مدیریت شهری نیز موجب شفافیت در مسائل شهری و پاسخگویی بهتر مسئولان می‌شود.

وی افزود: رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است و با ظهور آنها نوع تبلیغات بسیار تغییر کرده است، در نتیجه بسترهای خلاقانه ای برای تبلیغات به سبک جدید فراهم شده است.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تاکید کرد: دریافت پیشنهادات، درخواست‌ها و انتقادات شهروندان آگاه در حوزه رسانه و استفاده از این بسترهای خلاقانه موجب توسعه اقتصاد شهری، تقویت برند شهری و شفافیت در مدیریت شهری می‌شود.

قورچانی با اشاره به بخش جنبی ایده کاپ با عنوان تولید محتوای خلاقانه تصریح کرد: سه محور اصلی ایده کاپ به عنوان ابزار مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما تولید محتوای خلاقانه شامل عکس، نوشته، فیلم و محتوای چند رسانه‌ای نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ این ایده کاپ روز نهم اسفندماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 367431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.