میراث قلعه‌نویی، این‌بار با منصوریان

به منظور افزایش انگیزه شاگردان منصوریان و دایی، ژنرال فوتبال ایران، امیر قلعه نویی تماشاگر ویژه بازی ذوب آهن و سلطان فوتبال ایران، علی پروین تماشاگر بازی سایپا خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز سه‌شنبه -۲۳ بهمن ماه-  روز متفاوتی برای تیم‌های علیرضا منصوریان و شهریار فوتبال ایران، علی دایی است که در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باید مقابل حریفان خود قرار گیرند؛ تیم‌هایی که به نظر شانس خوبی برای صعود به مرحله گروهی دارند اما بدون شک می‌دانند نباید حریفان خود را دست‌کم بگیرند تا دچار مشکل نشوند.

علیرضا منصوریان در نشست خبری روز گذشته، بازی مقابل تیمی که یک سال و نیم است شکستی را متحمل نشده، بازی سختی عنوان کرد. ذوب‌آهن با علیرضا منصوریان تا امروز هیچ بردی نداشته اما مقابل الکویت کویت، به دنبال پیروزی است تا به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسد؛ سایپا بعد از شکست پنجاب هند باید در مرحله بعدی پلی‌آف مقابل الریان قطر قرار گیرد و مسیر طولانی‌تری برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دارد. با این حال، منصوریان و دایی تجربه خوبی در لیگ قهرمانان آسیا دارند.

قلعه‌نویی شاهد میراثش

ذوب‌آهن اصفهان فصل گذشته، همراه با امیر قلعه‌نویی نایب قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد تا به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند؛ البته این تیم به دلیل قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و استقلال در جام حذفی، به مرحله پلی‌آف رفت تا بعد از گذر از حریفانی نه چندان اسم و رسم‌دار به مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برسد.

تیم ذوب آهن با امید نمازی به دلایلی که بیان آن‌ها تکرار مکررات است، نتوانست چندان موفق باشد تا به ناچار دچار تغییر و تحول در کادر فنی شود؛ ذوب‌آهن با حضور علیرضا منصوریان هم تا الان نتوانسته نتایج خوبی به دست آورد و هیچ بردی کسب نکرده اما بدون شک مقابل شاگردان محمد عبدالله به دنبال پیروزی مقتدرانه است.

در دور دوم مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، ذوب آهن باید مقابل تیمی به میدان برود که در بازی با الوحدات دو بر صفر عقب بود اما در پایان سه بر دو آن را درهم شکست؛ البته منصوریان در مدت حضورش در ذوب‌آهن بدشانسی‌های عجیبی داشت که مصدومیت شدید رحیم زهیوی و محمدرضا خلعتبری در نخستین بازی‌شان برای تیمِ این سرمربی بود. با این حال، ذوبی‌ها مهره‌های خوبی دارند که با وجود آن‌ها می‌توانند الکویت را از پیش‌رو بردارند.

با وجود این شرایط، به نظر نمی‌رسد ذوب‌آهن کار سختی مقابل الکویت داشته باشد اما با توجه به نتایج عجیبی که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات رقم خورد، حالا همه تیم‌ها می‌دانند هیچ حریفی را نباید دست‌کم گرفت و باید با تمام قوا پا به میدان بگذارند. ذوب‌آهن در صورت صعود از این مرحله، در گروه A  لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الوصل امارات، الزوراء عراق و النصر عربستان که صعودکننده دور دوم مرحله پلی‌آف است، مواجه خواهد شد.

الکویت در دو بازی قبلی خود، توانست دو بازی را با پیروزی پشت‌سر گذارد و در جدول لیگ کشورش با ۲۷ امتیاز از ۱۱ بازی صدرنشین باشد؛ میهمان ویژه بازی امروز ‌ژنرال فوتبال ایران، امیر قلعه‌نویی به همراه کادر فنی تیم فولاد مبارکه سپاهان است، این مسئله بدون شک، انگیزه مضاعفی برای شاگردان منصوریان است تا تمام تلاششان را انجام دهند.

دایی تماشاگر بالیوود

علی دایی نیز در نشست خبری پیش از بازی با پنجاب هند با بیان اینکه تنها بازیکن سوریه‌ای تیم پنجاب را می‌شناسند، تیم پنجاب را تیم خطرناکی دانست؛ برخلاف ذوب‌آهن که از مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، وارد رقابت‌ها شد و با یک بازی می‌تواند به مرحله گروهی رقابت‌ها برسد، سایپا بعد از شکست پنجاب هند باید در مرحله بعدی پلی‌آف مقابل الریان قطر قرار گیرد و مسیر طولانی‌تری برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دارد.

نارنجی‌پوشان تهرانی که این روزها با مشکلات مالی زیادی مواجه هستند، در دور دوم مرحله پلی‌آف به مصاف مینروا پنجاب هندوستان می‌رود و در صورت برتری در این بازی، ۳۰ بهمن مرحله سوم پلی‌آف را مقابل الریان قطر در ورزشگاه احمد بن علی دوحه برگزار می‌کند تا اگر توانست پیروز میدان شود، با تیم‌های الاتحاد عربستان، الوحده امارات و لوکوموتیو تاشکند درگروه B هم‌گروه شود.

 پنجاب هند در سال ۲۰۰۵ تأسیس شد و با توجه به قهرمانی در سوپرلیگ هندوستان برای نخستین‌بار فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد. آن‌ها انگیزه زیادی برای یک رکوردشکنی بی‌نظیر و حضور در مرحله گروهی این رقابت‌ها دارند.

مینروا پنجاب آخرین برد خود را سیزدهم آذرماه به واسطه تک گل هافبک ۲۱ ساله غنایی خود مقابل بنگال شرقی به دست آورد و بعد از آن طی ۹ هفته متوالی مسابقات آی‌لیگ هند، شش باخت و سه تساوی بدست آورده است.

تیم پنجاب سه بازی آخری که در مسابقات آی‌لیگ داشته را شکست خورده است تا با شرایط بدی مقابل سایپا قرار گیرد. به هر حال علی دایی و شاگردانش به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کنند؛ آن هم در ورزشگاه خانگی که شناخت خوبی نسبت به آن و مشکلاتش دارند. ضمن اینکه قرار است علی پروین تماشاگر ویژه آن باشد که بدون شک موجب افزایش انگیزه نماینده ایران می‌شود.

کد خبر 367429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.