۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۹
جاذبه‌های نوظهور

بنا بر اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دو سرای «هشت بهشت» و «عباسی» در خیابان چهارباغ عباسی به عنوان گذرهای فرهنگی شهر اصفهان انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قرار است در این گذرهای فرهنگی کالاهای هنری تولید خط و  نقاشی، صنایع دستی فاخر، غذاهای سنتی، لباس‌های طراحی شده با فرهنگ ایرانی، اسلامی و لوازم دکوری منزل و محل کار که دارای جنبه‌های هنری است، به نمایش درآمده و به فروش برسد؛ بر اساس اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندانی که جهت استقرار در این مجموعه انتخاب می‌شوند از محل صندوق مالی و اعتباری هنر مساعدت‌هایی تخصیص یافته است و تسهیلاتی نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

پژوهشگر و رییس گروه شهرسازی دانشکده معماری دانشگاه اصفهان در این رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: انتخاب دو سرای «هشت بهشت» و «عباسی» به عنوان گذرهای فرهنگی در اصفهان جاذبه‌های نوظهور برای جذب گردشگران است.

محمد مسعود با بیان اینکه فضاهای باز شهری مهم‌ترین مکان‌ها برای شهروندان محسوب می شود، تاکید کرد: ارزش‌های فرهنگی شهرها پشتوانه فضاهای فرهنگی آنها است و هر چه در شهرها تعداد فضاها و سراهای شهری از نظر فرهنگی بیشتر و میراث معماری و شهرسازی قوی‌تری باشد، اهمیت آن شهر و فضاها بیشتر می‌شود زیرا در جذب گردشگر داخلی و خارجی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی با ابراز خرسندی از انتخاب دو سرای «هشت بهشت» و «عباسی» به عنوان گذرهای فرهنگی در اصفهان، گفت: وجود این فضاها و مکان‌های فرهنگی می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد پتانسیل‌های گردشگری و ارتقاء ظرفیت‌های فرهنگی شهر داشته باشد.

پژوهشگر و رییس گروه شهرسازی دانشکده معماری دانشگاه اصفهان تصریح کرد: اعلام این گذرهای فرهنگی در سطح کشور می‌تواند در جذب گردشگر و مباحث اقتصادی بسیار مؤثر باشد.

وی ادامه داد: به طور معمول وقتی گردشگران از جاذبه های تاریخی یک شهر بازدید می‌کنند، کمتر اتفاق می‌افتد که گردشگران باز هم برای دیدن آن جاذبه‌ها به شهر سفر کنند، این در حالی است که اعلام جاذبه ها و گذرهای فرهنگی جدید مانند سراهای فرهنگی هشت بهشت و عباسی می تواند باعث افزایش انگیزه برای سفر گردشگران باشد.

مسعود تاکید کرد: اگر بتوانیم امکانات لازم برای اسکان مسافران را در سطح شهر فراهم آورده و میزان ماندگاری گردشگران را افزایش دهیم در رشد و شکوفایی اقتصادی شهر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا میزان ماندگاری گردشگران را افزایش دهیم، افزود: یکی از مهم‌ترین مسائل این است که بتوانیم با تامین زیرساخت‌ها در بخش حمل ونقل، فضاهای اسکان و اقامت، امکانات بانکی و ... تعداد مسافران عبوری از شهر را کاهش داده و ماندگاری آنها را افزایش دهیم.

کد خبر 367427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.