ضرورت همگون‌سازی ورودی‌های شهر

یک کارشناس شهرسازی و معماری گفت: زمانی که مسافران به یک شهر سفر می‌کنند نمای ورودی، تصویر شهر را در دید و ذهن مسافران به جای می‌گذارد از این رو ورودی یک شهر چشم و چراغ آن شهر است.

احمد محلوجی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ورودی شهر باید هویت شهر به خوبی نمایان باشد، همچنین با همگون سازی ورودی‌های شهری می‌توان در جهت ساماندهی آن اقدام کرد.

وی با اشاره به وضعیت ورودی‌های موجود در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: وضعیت ورودی‌های اصفهان در گذشته بسیار ضعیف بود، اما خوشبختانه اکنون ورودی‌ها وضعیت مناسبتری دارند که با توجه به نزدیکی عید نوروز و زمان اندک باقیمانده می‌توان با حذف زوائد و مناظر نازیبا در ورودی ها وضعیت را بهبود بخشید.

این کارشناس شهرسازی و معماری اضافه کرد: ورودی کاوه که از سمت تهران سفرها را به شهر جاری می‌سازد، وضعیت مناسبی دارد، تنها ساخت چند ساختمان با ارتفاع بالا به تازگی سیمای نازیبابی را در این ورودی تداعی کرده است که متاسفانه در این قضیه چاره‌ای هم نداریم.

محلوجی ادامه داد: ورودی از سمت شمال غرب شهر اصفهان که از تهران به سمت محمود آباد است با ساخت پل استقلال وضعیت مناسبی پیدا کرده، اما متاسفانه سیما و منظر شهرک محمودآباد در ورودی مطلوب نیست، البته با یک سری تدابیر مانند نصب بنر با ارتفاع بالا در جلوی نازیبابی‌های آن منطقه می‌توان هم به زیبایی ورودی شمال شهر کمک کرد و هم از این فرصت برای کسب درآمد شهری بهره گرفت.

وی با بیان اینکه در ورودی شهر از سمت نجف آباد فعالیت انبارها و ملزومات آن‌ها با کاربری ورودی همگون نیست، گفت: ورودی شهر از سمت فولادشهر نیز باید ساماندهی شود؛ همچنین ورودی از سمت جنوب شهر مطلوب است اما جای کار و ساماندهی بیشتر دارد.

این کارشناس شهرسازی و معماری تاکید کرد: ورودی هر شهر به عنوان نخستین سکانس پیش روی مخاطب هر شهر است و به نوعی فرهنگ و هویت ملی مردم آن را به نمایش می‌گذارد، از این رو ساماندهی ورودی‌های شهر اصفهان با هدف بهبود زیرساخت‌های گردشگری باید سریعتر انجام شود.

کد خبر 367406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.