برای مسائل امنیتی تمرکز قدرت داریم؛ اما برای حل معضلات، نه

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: مشکل مهم کشور، ناکارآمدی نظام سیاسی و اداری است و در همین راستا باید اصل بازنگری در قانون اساسی را بپذیریم و بعد به سراغ اجرای آن برویم.

به گزارش ایمنا، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره نقاط ضعف کشور در آستانه ۴۰‎ سالگی انقلاب اسلامی، گفت: مشکل مهم ما، ناکارآمدی نظام سیاسی و اداری است که در این ۴۰ سال با آن مواجه بوده‎ایم.

مرعشی ادامه داد: ما باید برای افزایش کارآمدی نظام به تغییرات مهمی بیندیشیم. در هر صورت، مسئله مهم، اصل تغییر در سیاست‎های کلان و ساختارهای نظام است. در همین راستا باید بررسی کرد که ما در تقنین، قضا و اجرا چه مشکلاتی داریم؟ علاوه بر این، باید دید که یکپارچگی حکومت و جامعه چگونه‎ است و چطور می‎توان آن را سامان داد؟

این فعال سیاسی همچنین تصریح کرد: اصل موضوع این است که ما ضرورت تغییر را بپذیریم و متوجه باشیم که بعد از ۴۰ سال، هنوز خیلی از اهداف مهم انقلاب و نظام محقق نشده ‎است و از همین رو، ضرورت بازنگری در قانون اساسی را بپذیریم و بعد به سراغ اجرای آن برویم.

مرعشی با تأکید بر لزوم بازنگری در قانون اساسی، افزود: جزئیات بازنگری در قانون اساسی، به نتیجه هم‎اندیشی ملی بین گروه‎های مختلف جامعه و کارشناسان برمی‎گردد. صاحب‌نظران باید درباره مشکلات و راهکار‎ها گفت‎وگو بکنند و به تصمیم برسند تا پس از آن درباره راهکارهای خوب و گوناگونی که وجود دارد، بحث شود.

به اعتقاد این فعال سیاسی، مشکل اصلی ساختاری است؛ به‌طوری‌که ما تمرکز قدرت را هم در کشور داریم و هم نداریم. یعنی که برای مسائل امنیتی، تمرکز قدرت داریم، اما برای حل معضلات، توسعه و رفاه عمومی تمرکز قدرت نداریم.

منبع: ایرنا

کد خبر 367402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.