ایجاد ۱۸ نیروگاه جدید تولید برق خانگی در شهرضا

شهرضا - مدیر امور برق شهرضا از انعقاد ۱۸ قرارداد جدید ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق خانگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مجتبی باقی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری، از انعقاد ۱۸ قرارداد جدید در سال ۹۷ برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق خانگی در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این قراردادها برای ایجاد دو هزار و ۱۴۱ کیلووات برق منعقد شده که تا کنون هزار و ۲۷۶ کیلووات از این مقدار اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای تولید هر کیلو وات برق به این روش به ۹ تا ۱۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و ۱۲ تا ۱۵ متر فضای محیطی نیاز است.

مدیر امور برق شهرضا گفت: برق تولید شده به این روش در قالب قرارداد ۲۰ ساله از مشترکان خریداری می‌شود در حالی که در پنج سال نخست بازگشت سرمایه و در مابقی سال‌ها سود سرمایه‌گذار است.

باقی اظهار کرد: در حال حاضر ۸۲ هزار و ۲۱۳ مشترک از خدمات شرکت برق شهرستان استفاده می‌کنند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۳۵۴ مشترک خانگی هستند.

وی ادامه داد: هزار و ۷۶۸ مشترک این شهرستان عمومی، هزار و ۴۳۴ مشترک کشاورزی، هزار و ۲۷۴ مشترک صنعتی و ۱۲ هزار و ۷۰۲ مشترک در سایر مصارف هستند.

مدیر امور برق شهرضا از افزایش دو هزار و ۳۷۹ مشترک جدید در این شهرستان در سال ۹۷ خبر داد و افزود: از این تعداد دو هزار و ۲۷۹ مشترک شهری و یکصد مشترک روستایی هستند.

باقی اضافه کرد: یک هزار و ۶۷۶ مشترک جدید امسال متقاضی کنتور تک فاز و ۷۰۳ مشترک نیز متقاضی کنتور سه فاز بوده‌اند؛ این در حالی است که از مجموع این مشترکان، هزار و ۷۸۱ مشترک خانگی، ۶۹ مشترک عمومی، ۲۳ مشترک کشاورزی، ۲۲ مشترک صنعتی و ۴۸۴ مشترک در سایر مصارف بودند.

وی یادآور شد: امسال ۷۸۰ مورد تعویض کنتور در شهرستان انجام و یک هزار و ۱۵۹ کنتور نصب شده است.

مدیر امور برق شهرضا از نصب ۱۰ دستگاه ترانسفورماتور جدید با اعتبار دو میلیارد ریال در سال ۹۷ خبر داد و افزود: در همین مدت، چهار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط با اعتبار سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

باقی ادامه داد: در سال جاری ۲۵ کیلومتر از شبکه‌های سیمی با اعتبار هشت میلیارد ریال به کابلی تبدیل، بیش از یک میلیارد ریال برای بهسازی شبکه‌های روشنایی هزینه و ۳۰ اصله پایه فرسوده با اعتبار ۴۵۰ میلیون ریال تعویض شده است.

وی از برق رسانی و نصب دو دستگاه ترانسفورماتور در مناطق عشایری "جرکان" این شهرستان به طول ۹۰۳ کیلومتر و با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری جلسات آموزشی برای ۱۳۰ شرکت وابسته به صنایع جهت کاهش پیک تابستان برگزار شده است.

کد خبر 367399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.