مرغداری‌های تیران علیه بیماری آنفلوانزا واکسینه شدند

تیران-مدیر شبکه دامپزشکی تیران و کرون گفت: ۳۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار در مرغداری‌های تیران و کرون علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسینه شدند.

فضل الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان اظهار کرد: طرح واکسیناسیون پرندگان در حال اجرا است که با توجه به محدودیت در تعداد واکسن این کار به صورت ویژه در مرغداری های تخم‌گذار انجام می شود.

وی افزود: در دسترس قرار گرفتن این واکسن کمک زیادی به کاهش تلفات و پیشگیری از بیماری می کند، اما محدودیت در تعداد آن باعث شده که به صورت فراگیر در همه مرغداری‌ها اجرا نشود و تمرکز بر مرغداری‌های تخم گذار باشد.

مدیر شبکه دامپزشکی تیران و کرون ادامه داد: طرح قرنطینه مرغداری‌های شهرستان برای جلوگیری از شیوع بیماری در حال انجام است و مجوزدهی جوجه‌ریزی در بخش مرکزی این منطقه به دلیل وجود کانون بیماری در گذشته با رعایت اصول بهداشتی و نظارت های ویژه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کانون آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تیران‌وکرون شناسایی و گزارش نشده است خاطرنشان‌ کرد: همکاری مردم و پایش بیماری به صورت مراقبت‌های فعال در سطح مرغداری‌های سنتی و صنعتی از گسترش این بیماری در این شهرستان جلوگیری کرده و در حال حاضر سلامت در این حوزه وجود دارد.

صالحی یادآورشد: با توجه به سلامت موجود، حفظ این وضعیت مورد توجه است و همواره نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی وجود دارد و بازار عرضه گوشت و فرآورده‌های آن همواره برای پیشگیری کنترل می‌شود.

کد خبر 367396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.