کنعان آذر از افتخارات داوری ایران بود

رییس هیئت شطرنج استان اصفهان گفت: بسیاری از داوران شطرنج که اکنون در سطح کشور فعالیت می‌کنند از شاگردان کنعان آذر محسوب می‌شوند.

حسین گلشنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به فوت داور سرشناس شطرنج ایران به دلیل ابتلا به تومور مغزی اظهار کرد: ناصر کنعان‌آذر از دوستان نزدیک و صمیمی و همینطور استاد من در داوری شطرنج بود و از پیشکسوتان داوری شطرنج کشور محسوب می‌شد.

وی با اشاره به صفات بارز اخلاقی مرحوم کنعان‌آذر گفت: او به خنده‌رویی و مهربانی معروف بود و هیچ وقت خنده از لبان وی دور نمی‌شد؛ مرحوم کنعان آذر بسیار انسان متواضع و مهربانی بود و با اینکه از نظر مالی وضعیت چندان مساعدی نداشت انقدر بلند نظر بود که دست به سوی کسی دراز نمی‌کرد.

گلشنی اضافه کرد: کنعان آذر در کار خود بسیار انسان متعهدی بود. در داوری شطرنج باسواد و یکی از افتخارات داوری کشور محسوب می‌شد.

رییس هیئت شطرنج استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌های اجرایی مرحوم کنعان آذر خاطرنشان کرد: او سالیان سال به عنوان دبیر هیئت شطرنج استان تهران فعالیت می‌کرد و مدتی در سمت مسئول کمیته داوران فدراسیون شطرنج مشغول به کار بود و مدرس رسمی فدراسیون و مدرس کلاس‌های داوری شطرنج بود.

وی افزود: بسیاری از داورانی که اکنون در سطح کشور فعالیت می‌کنند از شاگردان کنعان آذر محسوب می‌شوند؛ وی علاوه بر این که داور بین‌المللی شطرنج بود و مقام قهرمانی شطرنج بلیتز کشور را نیز در کارنامه ورزشی خود داشت، دارای ریتینگ بین‌المللی بود و در میان بازیکنان در رده بالایی قرار داشت؛ در مجموع در مسابقات، چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان داور، فعالیت گسترده‌ای داشت و در اکثر مسابقات آزاد که در کشور برگزار می‌شد گاهی به عنوان داور و گاه به عنوان بازیکن شرکت می‌کرد.

کد خبر 367387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.