مشاغل مزاحم به خارج از روستاها منتقل شود

نماینده شورای روستاهای مبارکه گفت: بعد از صرف این میزان هزینه و ایجاد موقعیت جدید در روستاها نباید مشاغل مزاحم زمینه نارضایتی مردم را فراهم کند و لازم است در طرح‌های هادی به این امر توجه شود.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در طرح‌های هادی روستایی اولویت اول پیش‌بینی فضای مناسب برای طرح‌هاست و با توجه به اینکه متولی این طرح بنیاد مسکن است باید این بنیاد طرح‌های هادی را با بهره از کارشناسان مجرب به روز کند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مجموعه‌هایی در کنار روستاها افزود: دلایلی که باعث مهاجرت روستاییان به شهرها شده نقاط ضعف و برخی معایبی است که در طرح‌های هادی دیده می‌شود.

نماینده شورای روستاهای مبارکه با تاکید بر لزوم خارج کردن مشاغل مزاحم از سطح روستاها تصریح کرد: بعد از صرف این میزان هزینه و ایجاد موقعیت جدید در روستاها نباید برای مثال یک دامداری زمینه نارضایتی مردم را فراهم کند و باید مجتمع‌های دامداری و دامپروری و همه مشاغل مزاحم در طرح هادی دیده شود.

حیدری با اشاره به وجود مشکلاتی بین بنیاد مسکن و دیگر ادارات گفت: باید این مشکلات قبل از تهیه طرح‌های هادی رفع شود، دلیلی ندارد زمین و ملکی که بنیاد مسکن می‌خواهد طرح را در آن اجرا کند در تملک اوقاف باشد و باید راهکار مناسب برای رفع آن در نظر گرفته شود و پس از آن طرح و برنامه برای چنین ملکی در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه در برخی روستاها دیده می‌شود که محدوده یک خیابان هنوز متعلق به دهیاری و بنیاد مسکن است افزود: اما در همین روستا جاده‌ای که از وسط آن می‌گذرد متعلق به اداره راه و شهرسازی است! که همه نگهداری آن به عهده دهیار و بنیاد مسکن است اما مجوز تاسیساتی که در این مسیر لازم است انجام شود باید در اداره راه وشهرسازی استان با مشقات بسیار دریافت شود.

نماینده شورای روستاهای مبارکه با تاکید بر لزوم تدوین برنامه مدون برای آینده‌نگری و چشم‌انداز روستاها گفت: باید از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چشم‌انداز خوبی برای روستاها ترسیم کنیم که این امر نیازمند برنامه به روز است.

حیدری در مورد کمیسیون تغییر کاربری اظهار کرد: نماینده بنیاد مسکن در این کمیسیون مظلوم واقع شده است و بقیه ادارات حرف خود را به کرسی می نشانند و متاسفانه بخش بسیاری از مشکلات مردم در کمیسیون تغییر کاربری رفع نمی‌شود و لازم است جایگاه ادارات در این کمیسیون حفظ شود.

وی با بیان اینکه باید تراکم مجتمع‌های مسکونی را بالا ببریم تصریح کرد: باید مجتمع‌های مسکونی را کنار روستاها ایجاد کنیم که این امر باعث جذب گردشگر و مهاجرپذیرشدن روستاها و حفظ اراضی کشاورزی و محیط زیست می‌شود.

نماینده شورای روستاهای مبارکه تسریع در جواب استعلامات را ضروری دانست و اظهار کرد: برای پروانه ساختمانی کارشناسان بیشتر برای این کار وقت بگذارند و بروکراسی ادارای را کمتر کنند تا دهیاری‌ها زودتر به کار مردم در مورد استعلامات رسیدگی کنند.

حیدری در خصوص لزوم اصلاح ورودی‌های روستاها گفت: ورودی‌ برخی روستاها تا جاده اصلی تنها ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر فاصله دارد و لازم است مجوزی به دهیاری‌ها و بنیاد مسکن داده شود تا برای اصلاح ورودی‌ روستاها اقدام کنند.

کد خبر 367384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.