عملکرد نامناسب برخی مسئولان، به اصل نظام مربوط نیست

شهرضا – استاد مؤسسه امام خمینی(ره) قم گفت: مردم حساب عملکرد نامناسب برخی مسئولان را از اصل نظام و ارزش‌های دینی آن، جدا می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام محمدابراهیم کفیل امروز (دوشنبه) در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در این شهرستان، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم برای مردمی که اراده دینداری داشته باشند، وعده نصرت و پیروزی داده است.

وی با بیان اینکه اگر حکومت اسلامی وجود نداشته باشد، بسیاری از احکام الهی اجرا نمی‌شود، ادامه داد: امام خمینی(ره) را احیاگر اسلام در قرن حاضر می‌دانند، زیرا مبانی ایجاد حکومت اسلامی را ایجاد و تقویت کرد.

استاد مؤسسه امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه حکومت اسلامی زمینه اجرای اراده الهی در زندگی افراد و جامعه را فراهم می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از افراد در جامعه اسلامی به نام دین، بد عمل کردند و از دین سوء استفاده کردند.

حجت‌الاسلام کفیل یادآور شد: مردم حساب عملکرد نامناسب برخی مسئولان را از اصل نظام و ارزش‌های دینی آن، جدا می‌داند.

منافقان در حکومت رسول‌الله هم بودند

وی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های حکومت اسلامی آن است که پس از تشکیل و استقرار آن منافقان هم پیدا می‌شوند و کارشکنی می‌کنند.

استاد مؤسسه امام خمینی(ره) قم اظهار کرد: گروهی از افراد حتی اگر حکومت رسول‌الله(ص) هم برقرار شود، کارشکنی می‌کنند و با تفرقه‌افکنی، مانع پیشرفت امور می‌شوند.

حجت‌الاسلام کفیل اضافه کرد: در صدر اسلام پس از چند دهه از ظهور این دین الهی، به واسطه عملکرد بد برخی افراد، فساد و فحشا در جامعه اسلامی، به ویژه در شهرهای مکه و مدینه رواج یافت، اما در همان زمان هم برخی افراد بابصیرت در شهرهایی همچون کوفه، بین اساس اسلام و عملکرد کارگزاران تفاوت قائل شدند و به ارزش‌های اسلامی پایبند ماندند.

تا رسیدن به جامعه مهدی فاصله زیادی وجود دارد

وی اظهار کرد: برخی افراد حکومت اسلامی را با حکومت امام زمان(ع) مقایسه می‌کنند در حالی که آن حکومت ویژگی‌هایی همچون قوانین کاملا اسلامی، کارگزاران کاملا صالح، نبود فشارهای بین‌المللی و رشد و شکوفایی عقلی مردم را دارد که در حال حاضر از آن‌ها بی‌بهره هستیم.

استاد مؤسسه امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه مسئولان باید خود را در برابر خون شهدا مسئول بدانند، خاطرنشان کرد: هیچ چیزی نمی‌تواند توجیه کم‌کاری، بی‌لیاقتی، اشرافی‌گری و فساد برخی مسئولان باشد.

حجت‌الاسلام کفیل یادآور شد: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره) و رهبری و خون شهدا است، مردم در این روز از مسئولان می‌خواهند تا همچون یک کارگزار واقعی جامعه اسلامی عمل کنند.

وی تصریح کرد: شهدای زیادی جان خود را تقدیم کردند تا احکام الهی در جامعه اجرا شود و اکنون که در همان مسیر هستیم، نباید اجازه دهیم چیزی مانع رسیدن به هدف نهایی شود.

استاد مؤسسه امام خمینی(ره) قم اظهار کرد: انقلاب اسلامی استقلال و عزت کشور و ملت ایران را تضمین کرد و به عنوان بزرگترین رویداد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرن حاضر در داخل و خارج کشور زمینه بروز تحولات زیادی را فراهم کرد.

کد خبر 367337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.