۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
شکوه ۲۲ بهمن در دیار شهید همت

شهرضا - شهری که نامش در تاریخ انقلاب، در شمار السّابقون است، امروز بار دیگر به خروش آمده تا حماسه‌ای خلق کند به عظمت انقلابی که ۴۰ سال قبل، مرام‌نامه آن را با خون خود مُهر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، امروز با دیگر روزهای سال متفاوت است، گرمای خورشید که از صبح‌گاهان بر تن رنجور زمین از سرمای بهمن‌ماه می‌دمد، روزی زیبا را نوید می‌دهد.

در شهر غوغایی برپاست. مردم از زن و مرد به سمت "میدان تاسوعا" می‌روند. کودکان بر شانه‌های پدرها نشسته و با پرچم‌هایی کوچک در دست، منتظرند تا چونان قطره‌ای به دریای پرطلاتم بپیوندند.

پیرزنی که عصازنان به سمت میدان می‌رود، می‌گوید: تا پارسال با مرحوم همسرم به راهپیمایی می‌آمدم، من از سال ۵۹، هر سال در این راهپیمایی‌ها می آیم، به جوان‌ها هم می گویم که بیایند تا دشمنان ایران ببینند هیچ کاری نمی تونن بکنند.

گروهی از دانش‌آموزان با سربندهای یاحسین(ع)، شعار می‌دهند و به سمت جمعیت راهپیمایان می‌روند؛ یکی از آن‌ها می‌گوید: امام(ره) فرمودند: امید من به شما دبستانی‌هاست، این مطلب اول کتاب فارسی ما نوشته شده، ما هم امروز در راهپیمایی آمدیم تا نشان دهیم دبستانی‌هایی که امام(ره) به آن‌ها امید داشت، ما هستیم.

در میدان تاسوعا جمعیت، شور و هیجان زیادی دارد و منتطر آغاز راهپیمایی هستند. گروه موزیک پادگان ۲۲ توپخانه ارتش، سرود ملی و مارش‌های نظامی اجرا می‌کند.

ورزشکاران بعضی رشته‌ها با لباس مخصوص در جمع راهپیمایی کنندگان حضور دارند.

پلیس در سراسر مسیر، از میدان تاسوعا تا "میدان حُر" ، امنیت راهپیمایان را تامین می‌کند؛ جمعیت هم امسال بیشتر از سالیان گذشته است.

خودروهای آتش‌نشانی و اورژانس هم در کنار میدان و خیابان‌های اطراف مستقر شده‌اند. 

آنچه بیش از همه جلب توجه می‌کند، حضور کودکانی است که با صورت‌های نقاشی شده به رنگ پرچم ملی و با سربندها و پرچم‌های کوچک، در کنار والدین خود در راهپیمایی شرکت کرده‌اند.

شهری که مدال افتخاری به عظمت ۷۵۰ شهید دارد، شهری که ۴۰ سردار شهید در هوای آن نفس کشیده‌اند و شهری که نامش در تاریخ انقلاب، در شمار السّابقون است، امروز بار دیگر به خروش آمده تا حماسه‌ای خلق کند به عظمت انقلابی که ۴۰ سال قبل، مرام‌نامه آن را با خون خود مُهر کرد.

آری، مردمانی از دیار شهید همت، به میدان آمدند تا ثابت کنند، هیچ چیز، اراده پولادین آن‌ها را در پایبندی به عهدی که ۴۰ سال قبل با پیر جماران بستند، سست نکرده است.

راهپیمایان شهرصا، امروز در چهلمین فجر پیروزی انقلاب، از میدان تاسوعا تا میدان حُر را پیمودند و غریو فریاد آکنده از خشم خود را بر سر دشمنان قسم‌خورده این خاک، سر دادند تا جهانیان بدانند، بیشه انقلاب هرگز از رادمردان و دلیرزنانی که آماده‌اند تا جان بر سر عقیده بگذارند، خالی نخواهد شد.

کد خبر 367308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.