تشکیل اتحادیه ملی گیاهان دارویی/ تجارت ۱۰۷ میلیارد دلاری گیاهان دارویی در جهان

معاون وزیرجهاد کشاورزی از تشکیل اتحادیه ملی گیاهان دارویی خبر داد و از برنامه‌ریزی برای افزایش سهم ایران در بازار جهانی گیاهان دارویی سخن گفت.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، حسن شیرزاد با بیان اینکه گیاهان دارویی یک صنعت نوظهور با رشد سالانه متوسط ۱۵.۵ درصد است، اظهار کرد: برنامه سازمان تعاون روستایی ایران، تشکیل اتحادیه ملی گیاهان دارویی با هدف اثر گذاری در فرآوری و توسعه صادرات این محصول راهبردی و اشتغالزایی است.

وی افزود: جایگاه و نقش گیاهان دارویی به عنوان مولد ارزش افزوده اقتصادی بخش کشاورزی و همچنین با توجه به توان رقابت این محصول در بازارهای جهانی و صادرات فرآورده های گیاهی و ساماندهی تولید، توزیع، فرآوری، تجاری سازی، بازار و صادرات محصولات و خدمات در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی کشور اظهار کرد: اکنون میزان تجارت جهانی گیاهان دارویی بیش از ۱۰۷ میلیارد دلار است که طبق پیش بینی انجام شده توسعه تجارت گیاهان دارویی، این رقم تا سال ۲۰۲۵ به بیش از۴۵۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

شیرزاد افزود: براین اساس ارزش صادرات زعفران در سال ۱۳۹۶ به میزان ۳۲۵ میلیون دلار و ریشه شیرین بیان به میزان ۴۲ میلیون دلار از سهم صادرات را به مقصد کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده و گیاهان دارویی یک صنعت نوظهور با رشد سالانه متوسط ۱۵.۵ درصد است.

سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کشور براساس سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی تا سال ۱۴۰۴ باید به ۵۰۰ هزار هکتار برسد.

کد خبر 367273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
    0 0
    به نظرم ببگانگان برای گیاهان دارویی مملکت ایران خواب خیری میبینند خدا خودش خیر کند