سیب و پرتقال برای عید ۹۸ به استان‌های کشور حمل شد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایرا از تدارک مناسب و باکیفیت میوه شب عید مورد نیاز استان‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی حسین شیرزاد اظهار کرد: تا کنون حمل تمامی سیب مورد نیاز استان‌های سراسر کشور به میزان ۲۳ هزار و ۷۶۰ تن پایان یافته و حدود شش هزار تن ذخیره احتیاطی سیب درختی نیز توسط اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران تأمین شده است.

وی افزود: از مجموع ۲۸ هزار و ۵۵۰ تن پرتقال تامسون مورد درخواست کمیته‌های راهبردی استانی تا کنون مقدار ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن از مبدأ استان مازندران به مراکز ذخیره‌سازی استان‌ها حمل و الباقی طبق برنامه تنظیمی هم اکنون در شرف انجام است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از خریداری و تحت کلید بودن شش هزار تن پرتقال والنسیای جنوب در استان‌های فارس (سه هزار تن)، کرمان (۱۲۰۰ تن)، هرمزگان (۵۰۰ تن)، جیرفت (۲۵۰ تن)، خراسان رضوی (۱۵۰ تن) و دیگر مناطق تأمین پرتقال جنوب، توسط شبکه و مدیریت‌های تعاون روستایی خبر داد که در حال حاضر کار حمل آنها به استان‌های مختلف کشور آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات کمیته راهبردی کشوری مقرر است ۱۰ هزار تن پرتقال جنوب برای ارسال به مناطق مختلف خریداری شود که تأمین مابقی آن هم اینک در دست اقدام است.

براساس برنامه‌های تنظیمی کمیته کشوری از هفته جاری کار تحویل و حمل مقدار ۱۰ هزار تن پرتقال جنوب به استان‌های مختلف آغاز شده و تا کنون حمل سهمیه استان قزوین اتمام یافته و از روز سه‌شنبه طبق برنامه حمل پرتقال به استان ایلام و دیگر مناطق کشور انجام خواهد شد.

کد خبر 367271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.