۱۷۰ کیلومتر طرح راهسازی در اصفهان آماده بهره‌برداری است

 مبارکه - وزیر راه و شهرسازی گفت :۱۷۰ کیلومتر طرح راهسازی در استان اصفهان آماده بهره ‌برداری است که تا یک ماه آینده به ترتیب افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه، محمد اسلامی امروز (یکشنبه) در حاشیه بهره برداری باند دوم محور سفیددشت - ورنامخواست استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهره برداری این طرح ها نقش مستقیمی در کاهش زمان سفر، ارتقای ایمنی و کاهش مصرف سوخت خودروها دارد.

وی افزود: با توجه به تغییر نرخ تقاضا به خاطر رشد جمعیت و افزایش سفرها، ارتقای سطح سرویس راه ‌های استان اصفهان در دستور قرار دارد.  

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که کنارگذر شرق اصفهان از نظر زیست محیطی و صرفه‌ جویی در مصرف سوخت و کوتاه شدن مسیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: دوره ساخت این پروژه طولانی شده و باید تمهیداتی برای تسریع عملیات اجرایی این پروژه در نظر گرفته شود.  

وی با اشاره راه‌ آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: این طرح ریلی با توجه به برخورداری از فاینانس نباید متوقف شود، بلکه باید با تمهیدات ویژه نسبت به گذشته شتاب گیرد تا مردم استان اصفهان و کل کشور از آن بهره‌مند شوند.  

برای بهره برداری باند دوم محور سفیددشت - ورنامخواست به طول ۱۸ کیلومتر و عرض۱۱ متر، ۲۱۵ هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری، ۲۲۰ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی، ۷۰ هزار مترمکعب عملیات اساسی و زیرسازی، ۵۰ هزار تن آسفالت گرم، ۲ هزار و ۱۰۰ تن بتن ریزی و ۳۵۰ تن آرماتوربندی انجام شده است.  
این طرح یکی از درخواست‌ های قدیمی مردم منطقه بود.  

همچنین امروز طرح تقاطع غیرهمسطح قهه - پوده واقع در محور طالخونچه - دهاقان -شهرضا با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.  

همچنین در سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان مبارکه عملیات احداث سه طرح ایمن سازی پل فخرآباد، پل قلعه حکیم و تقاطع غیر همسطح پایانه مبارکه آغاز شد.  

وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه راهسازی و بازآفرینی شهری در ایام‌الله دهه فجر پس از افتتاح ورزشگاه تختی در محله قشقایی شهرضا و افتتاح طرح تقاطع غیرهمسطح قهه - پوده به محل افتتاح باند دوم سفیددشت به ورنامخاست عزیمت کرد.  

وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر یکروزه به استان اصفهان چند طرح راهسازی را افتتاح و عملیات ساخت چند طرح را آغاز کرد.
 

کد خبر 367270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.