۹۰ درصد اجناس موجود در بازار پوشاک تولید داخل است

رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد اجناسی که هم اکنون در بازار پوشاک است تولید داخل و بومی است و به صورت کامل از نحوه خرید و فروش آنها بازرسی می‌شود.

ابراهیم عطابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اجناس خارجی که در بازار پوشاک وجود دارد، پیش از تحریم ها وارد شده و در حال حاضر واردات پوشاک از کشور های دیگر کاهش یافته است اظهار کرد: قیمت ارزان پوشاک خارجی نسبت به نمونه مشابه ایرانی آن باعث می شود که مردم پوشاک خارجی از بازار خریداری کنند.

وی تصریح کرد: هزینه های مختلفی همچون دستمزد گران کارگران، مالیات و ... موجب می شود تا پوشاک ایرانی گران‌تر از پوشاک خارجی باشد و قیمت بیشتر پوشاک ایرانی نسبت به پوشاک خارجی علت اصلی فروش نرفتن آن در بازار است و در واقع افراد با اجناس خارجی ارزان قیمت و پوشاک ایرانی گران قیمت مواجه هستند.

رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان با بیان اینکه پوشاکی که از کشور هایی همچون چین وارد می شوند در حقیقت یکبار مصرف هستند گفت: کیفیت پوشاک وارداتی از ترکیه بهتر از کیفیت پوشاک وارداتی از چین است و لازم است تا برای کنار زدن رقبای خارجی، رقابت داخلی مناسب و مطلوبی در بازار ایران شکل بگیرد.

عطابخش با اشاره به تاثیر رکود بازار در کاهش واردات لباس و پوشاک خارجی افزود: فروش نرفتن پوشاک ایرانی در واحدهای صنفی موجب ضرر و زیان مغازه‌داران است و لازم است که فرهنگ سازی بیشتری از طریق مراجع تبلیغاتی برای حمایت از کالای ملی انجام شود. قشر محدودی از جامعه پوشاک ایرانی خریداری کرده و به دنبال اجناس ایرانی در مغازه ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: باید برای مصرف کنندگان در مورد خصوصیات پوشاک ایرانی فرهنگسازی شود زیرا کیفیت و کمیت تولید داخلی در حوزه پوشاک با اجناس خارجی برابر و در مواردی حتی بسیار بهتر از نمونه مشابه خارجی بوده است.

بیشترین واردات حوزه پوشاک مربوط به پوشاک زنانه است

رییس اتحادیه فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان گفت: پوشاک زنانه همچون مانتو و لباس های مجلسی بیشترین میزان واردات به ایران را به خود اختصاص داده‌ و می توان گفت که واردات لباس‌های مردانه تقریبا صفر است. حجم زیادی از مواد اولیه تولید پوشاک زنانه نیز از کشورهای دیگر وارد می شود و این در حالی است که ۴۰ تا ۶۰ درصد مواد اولیه پوشاک مردانه وارداتی است.

وی اضافه کرد: تا کنون تخلفی از هیچ واحد صنفی مبنی بر فروش پوشاک قاچاق ثبت نشده است اما استفاده از مواد اولیه قاچاق در تولید پوشاک مکررا اتفاق می افتد و علت اصلی آن قیمت زیاد دلار برای خرید مواد اولیه تولید پوشاک است. طبق بازرسی هایی که از واحدهای صنفی به عمل آمده تقریبا تمام مواردی که منبع نامعتبری داشته جمع آوری شده است.

کد خبر 367268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.