توسعه‌ نفوذ کشور در منطقه دستاورد بزرگ انقلاب است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تاثیرگذاری بر دیگر ملت‌ها و انقلاب‌ها از دستاوردهای سیاست خارجی انقلاب ایران محسوب می‌شود که شکل‌گیری و تقویت جریان مقاومت نمونه این امر مهم است.

به گزارش ایمنا و به نقل از  خانه ملت، ابوالفضل حسن بیگی با اشاره به دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، گفت: در دوره پهلوی دین را از سیاست جدا می دانستند و همچنین برای مردم در عرصه حکومت داری جایگاهی قائل نبودند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با تاکید بر شعار انقلاب برای خداوند و لزوم حضور مردم برای تحقق این امر بر خلاف رویه گذشته گام برداشت اظهار کرد: در واقع انقلاب اسلامی نشان داد که دین در همه امور زندگی انسان ها نقش پررنگی دارد و نمی توان آن را از سیاست جدا کرد.

وی با اشاره به اینکه تاثیرگذاری بر دیگر ملت ها و انقلاب ها از دیگر دستاوردهای سیاست خارجی انقلاب ایران محسوب می شود ادامه داد: امروزه شاهد شکل گیری جریان مقاومت اسلامی در کشورهای مختلف هستیم و همین امر زمینه هراس اسرائیلی ها و همپیمانانشان را فراهم کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که توسعه‌ نفوذ کشور در منطقه وسیع غرب آسیا و شمال آفریقا از دستاوردهای مهم سیاسی بعد از انقلاب است تصریح کرد: در گذشته نیز ایران در آفریقا و سایر مناطق حضور داشت، اما حضور بر مبنای سیاست های آمریکایی ها بود و صرفا دستاورد مثبتی به همراه نداشت.

حسن بیگی اعتقاد دارد انقلاب اسلامی ایران موجب شکست نظام مارکسیستی در دنیا شد و این امر مأیوس شدن از لیبرالیزم غربی، لیبرال دموکراسی غرب و حتی اقتصاد کاپیتالیستی را رقم زده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بی‌اعتباری نظام دو قطبی حاکم بر نظام بین الملل از سوی انقلاب اسلامی انجام شده است خاطرنشان کرد: آشکار کردن ظلم مستکبران در ایجاد داعش و پشتیبانی مالی و اطلاعاتی از آن، رسوا کردن ادعاهای حقوق بشری، رسوا کردن ظلم غربی ها به فلسطینیان و مردم یمن و غیره از مصداق های این مهم مسحوب می شود.

کد خبر 367262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.