ظریف وارد بیروت شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز (یکشنبه) و در چهارمین سفر خود به لبنان برای دیدار و گفت وگو با مقام های ارشد این کشور وارد بیروت شد.

به گزارش ایمنا، « محمد جواد ظریف » به محض ورود در فرودگاه بین المللی «رفیق الحریری» مورد استقبال مقام های لبنان، سفیر و دیپلمات های ایران در بیروت قرار گرفت. وی عصر یکشنبه در سفارت ایران، میزبان چند شخصیت و نماینده احزاب لبنانی و فلسطینی است.

وزیر خارجه ایران قرار است در چارچوب این سفر دو روزه، فردا دوشنبه با «میشل عون»، رییس جمهوری، «نبیه بری»، رییس پارلمان، «سعد الحریری» ،نخست وزیر و «جبران باسیل»، وزیر خارجه لبنان به طور جداگانه دیدار و گفت و گو کند.

وی در حالی به لبنان سفر کرده که دو هفته پیش دولت این کشور پس از حدود ۹ ماه انتظار و رایزنی به ریاست سعد الحریری تشکیل شد. ظریف نخستین وزیر خارجه ای است که بعد از تشکیل دولت جدید لبنان به این کشور سفر می کند.

وزیر خارجه ایران حدود دو سال پیش نیز پس از انتخاب «میشل عون» به عنوان رئیس جمهوری به این کشور سفر کرد. از نظر بسیاری از ناظران سفر ظریف به بیروت در راستای اعلام حمایت و رضایت ایران از فرایند سیاسی و تشکیل دولت وحدت ملی در این کشور صورت می گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 367258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.