برگزاری آیین «چهل قلم» در اصفهان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان از برگزاری آیین «چهل قلم» به مناسبت بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در اصفهان خبر داد و گفت: در این مراسم «غلامعلی حداد عادل» رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی سخنرانی خواهد کرد.

امیر هلاکویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برنامه ای با عنوان «چهل قلم» برای تجلیل از اهالی و نویسندگان متعهد و برجسته برگزار می کند.

وی با بیان اینکه در قالب آیین چهل قلم، ۴۰ نویسنده کشور در استان های محل زادگاه خود تجلیل می شوند، تصریح کرد: در استان اصفهان این آیین با تجلیل از «دکتر موسی نجفی» و «دکتر امیرحسین بانکی پور» روز جمعه ۲۶ بهمن ماه سال‌جاری در کتابخانه عمومی صائب برپا خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ادامه داد: شاخص‌های انتخاب نویسندگان داشتن تخصص لازم، روزآمدی،  استمرار تولید اثر، سواد ادبی و نگارشی، آشنایی با حوزه چاپ و نشر، اقبال مردم از آثار آنها، تولید اثر با توجه به نیاز جامعه و ارزشی بودن آن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در آیین چهل قلم اصفهان تعدادی از فرمانداران، خیّران و شهردارانی که حامی کتاب و کتابخوانی بودند نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

هلاکویی هدف از برگزاری آیین چهل قلم را افزایش آشنایی مسئولان و مردم با نویسندگان ارزشی و آثار فاخر آنها همچنین تکریم نویسندگان ارزشی به عنوان گروه‌های مرجع تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: ارج نهادن به نویسنده ارج نهادن به کتاب است، از این رو یکی از بهترین راههای شناخت آثار خوب، شناخت نویسندگان متعهد و ارزشی است.

کد خبر 367241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.