نمایش کمدی "پنجه طلا" روی صحنه می رود + فیلم

نمایش کمدی "پنجه طلا" با کارگردانی عباس جلیل زاده و حمایت معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان روی صحنه می رود.

عباس جلیل‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره ایده اولیه شکل‌گیری نمایش "پنجه طلا" که قرار است از اول تا ۲۵ اسفندماه در اصفهان روی صحنه برود اظهار کرد: این نمایش، کمدی اجتماعی است که سعی دارد به بیان مسائل روز بپردازد و به شرایط این روزهای جوانان و خانواده‌ها نزدیک و برای آنها ملموس باشد.

او درباره مضمون نمایش پنجه طلا افزود: داستان درباره زن و شوهر جوانی است که تازه ازدواج کرده‌اند و درگیر برخی روزمرگی‌ها هستند تا اینکه اتفاقات جدیدی برای آنها رخ می‌دهد و هر دو در تلاش و تکاپو برای ارتقای سطح زندگی خود هستند. بیشتر این اتفاقات از جایی آغاز می‌شود که سر و کله فردی در زندگی آنها پیدا می‌شود که هیچ وقت فکرش را نمی‌کردند.  

کارگردان نمایش پنجه طلا با بیان اینکه از سه ماه پیش تمرین این نمایش را آغاز کرده‌اند ادامه داد: جواد مدنی، احسان خادمی، فرزانه نصیری، زینت کنجکاو و احسان شاه‌کرمی از جمله بازیگران نمایش پنجه طلا هستند.

جلیل‌زاده درباره نحوه انتخاب بازیگران نمایش گفت: بیشتر نمایش‌های کمدی از بازیگر زن‌پوش استفاده می‌کنند و این نمایش نیز بر این اساس نوشته شده بود، اما من بازیگرانی را انتخاب کردم که به این کاراکتر نزدیک هستند و برایم مهم بود که از بازیگر زن‌پوش استفاده نکنم چون در مکتب تئاتر اصفهان نیز نقش زنان در نمایش‌های کمدی را بازیگران زن ایفا می‌کردند. درست است که با استفاده از مرد زن‌پوش دستمان در نمایش بازتر است، اما احساس کردم بانوانی هستند که از پس این نقش‌ها برمی‌آیند. برای شخصیت گل‌پری خانم که یک زن مسن است و زینت کنجکاو نقش او را بازی می‌کند، از شهروندان ارشد باغ تجربه هم تست گرفتم و در نهایت ایشان را برای این نقش انتخاب کردم.

او در پاسخ به اینکه امسال چند تئاتر روی صحنه برده است تصریح کرد: پس از نمایش محله نقل و نبات که شهریورماه در تمام مناطق اصفهان و با موضوع اعتیاد اجرا شد و مضمونی طنز داشت، پنجه طلا دومین نمایشی است که امسال کارگردانی می‌کنم.

کارگردان نمایش پنجه طلا در پاسخ به اینکه این نمایش قرار است چه چیز جدیدی به مخاطب ارائه کند گفت: تلاش کردیم داستان خوبی داشته باشیم لذا مخاطب با وجود حدس‌هایی که در طول نمایش می‌زند، غافلگیر می‌شود. از طرف دیگر گاهی در زندگی داشته‌هایی داریم که قدرشان را نمی‌دانیم و از فرصت‌های خود استفاده نمی‌کنیم و از کنار آنها به سادگی عبور می‌کنیم، در صورتی که شاید همین موارد نقطه پیشرفت یا اتفاقی مهم در زندگی ما باشند.

او در پایان خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنم که از این دست نمایش‌ها و در کل از تئاتر حمایت کنند چون برای اجرای یک نمایش انرژی زیادی صرف می‌شود. درست است که باید به مخاطب احترام بگذاریم، اما امیدوارم آن‌طور که باید و شاید از نمایش پنجه طلا حمایت کنند چون بدون حمایت مردم، بازار ما بازار پر خریداری نیست.

کد خبر 367214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.