ظریف فردا راهی بیروت می شود

وزیر امور خارجه کشورمان، فردا ۲۱ بهمن همزمان با تشکیل دولت جدید لبنان به این کشور سفر خواهد کرد. او نخستین مقام رسمی خارجی است که پس از تشکیل دولت لبنان به این کشور می رود و قطعا این حضور نشانه عزم تهران برای تقویت روابط با بیروت است.

به گزارش ایمنا، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه راهی لبنان خواهد شد تا با مسئولان این کشور دیدار کند. وزیر امور خارجه در صدر هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد لبنانی به بیروت سفر می‌کند.

این دیدار پس از بن بست سیاسی در لبنان که ماهها کشمکش میان جریان های مختلف به دنبال داشت انجام می شود، دولت جدید لبنان به ریاست سعد حریری تشکیل شده است. این دومین دولت حریری در دوره ریاست جمهوری میشل عون است.

ژنرال میشل عون، رییس جمهوری جدید لبنان بعد از رایزنی با نمایندگان پارلمان لبنان، سعد حریری، رییس حزب جریان المستقبل را بار دیگر به عنوان نخست وزیر جدید معرفی و او را مامور تشکیل دولت جدید لبنان کرد.

دولت جدید لبنان در پی ۹ ماه کش و قوس و پیشنهادات درباره توسعه دولت با حضور ۳۲ وزیر یا کوچک کردن دولت با ۲۴ وزیر بالاخره تشکیل شد. در دولت جدید سهم شیعیان افزایش یافته به طوری که سهم حزب‌الله لبنان از دو وزیر صنایع و ورزش و جوانان به سه پست اصلی رسیده و پست وزارت بهداشت را نیز دربرگرفت.

آخرین سفر ظریف به لبنان حدود دو سال پیش بود؛ درست زمانی که ژنرال میشل عون به ریاست جمهوری رسیده بود و سعد حریری، نخست وزیر، مامور تشکیل دولت جدید لبنان شده بود، محمدجواد ظریف در آن زمان نیز اولین وزیر خارجه‌ای بود که با میشل عون، رییس‌جمهوری جدید و با سعد حریری پس از نخست وزیری دیدار کرد.

منبع:ایرنا

کد خبر 367209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.